შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

პაციენტი [1]


20-03-2016, 22:12
ავტორი Eleniko13
ნანახია 2 855

_ კიბეებზე ახვალთ თუ არა , პირველივე ოთახია. კარებს ამ გასაღებით გააღებთ . იმედია ოთახი და თავად ნუკა არ შეგაშინებთ _ ენის ბორძიკით უთხრა ქალმა , ლაპარაკის დროს კი საფეთქელზე ძარღვი ეჭიმებოდა , შემდეგ კი დუნდებოდა . მაღალი იყო , ქერად შეღებილი თმითა და ცისფერი თვალებით . ლინზები , რათქმაუნდა . თანამედროვედ ეცვა , უფრო სწორედ , ცდილობდა , თუმცა მის ასაკს მაინც ვერ დაფარავდა კოსმეტიკა და ტანსაცმელი .
_ აქამდე ფსიქოლოგთან მიგიყვანიათ? _ ჰკითხა მშვიდად , თან ხელში გასაღები შეათამაშა და თვალით მოზომა მანძილი კიბემდე , შემდეგ კი ოთახის კარს გაუშტერა მზერა . მდიდრული სახლი , “ძერკსი” დედიკო , გათამამებული ქალიშვილი და არც თუ სასიამოვნო შედეგი . ნუთუ შემდეგ უკვირთ , რატომ ყავთ ფსიქოლოგიურად დაუწყობელი შვილები ? აღზრდა თუ არ იცი , გაზრდა არაფრად ვარგია .
_ ბევრჯერ . მერე იმ ფსიქოლოგებს დასჭირდათ ფსიქოლოგები _ ხუმრობა სცადა ქალმა , საზიზღრად გაუღიმა და საათს მალულად დახედა . “აგვიანდება” , გაიფიქრა მამაკაცმა , “ასეთ ქალებს ყოველთვის სადღაც აგვიანდებათ . და არასდროს ფიქრობენ , რომ მერე შვილზე ზრუნვაც დაგვიანებული და უშედეგოა” .
_ ქალბატონო ნინო , მე ფსიქიატრი ვარ და ვიცი , ასეთი ტიპის გოგონებს როგორ უნდა მივუდგე . თუმცა ვფიქრობ , ამის სწავლება თქვენც დაგჭირდებათ _ დაუფარავი ირონიით უთხრა და შუა და არათითი გადააჯვარედინა .
_ როგორი ხუმარა ხართ _ ხმამაღლა გაიცინა “ მოხუცმა ბარბიმ ” და მხარზე ხელი დაადო . შეხების ადგილას კანი ისე აეწვა , რომ მაშინვე ჩამორეცხვა მოუნდა მამაკაცს . აშკარაა რომ ქალი ეარშიყება და ამის დაფარვას არც ცდილობს . პარალელურად თავის შეშლილ (როგორც თვითონ უწოდა) შვილზე ესაუბრება და თემა ისე ოსტატურად გადააქვს , როგორც ასეთ ქალებს ჩვევიათ . “ ძველი ოინებია “ , ცინიკურად გაეცინა მამაკაცს .
_ ნამდვილად . შეიძლება რომ ნუკასთან ავიდე ? _ დიალოგით მობეზრებულმა ჰკითხა , თანხმობის შემდეგ კი სწრაფად დაიწყო სვლა კიბეებზე , რათა ქერას კვლავ არ წამოეწყო ლაყბობა და ოთახის კარის წინ დადგა . ქვემოთ ჩაიხედა , სახლში აღარავინ იყო მისი და ჯერ კიდევ უცნობი გოგონას გარდა . ქალი წასულიყო , წასვლამდე კი უთხრა რომ მოსამსახურეებიც დაეთხოვა კვირა დღეს და არც მებაღე იყო აქ . ვერაფერს იტყვი , სიტუაცია მოეწონა და კმაყოფილმა მოარგო საკეტს გასაღები . როგორც კი სახელურის ჩამოხსნის შემდეგ ოთახის კარი ოდნავ შეაღო , კარზე დააკაკუნა . პასუხი არ გასცეს , სამაგიეროდ ოთახში გაისმა ჩხაკუნის ხმა და რაღაც ძირს ხმაურით დავარდა . რამდენიმე წუთი აცადა გოგონას , მანამდე მობილური ტელეფონის გამორთვა მოახერხა და კარი ნახევრად შეხსნა , ფეხის შედგმისთანავე ეცა სიგარეტის და საღებავის სპეციფიკური სუნი და ოთახი მოათვალიერა . კედლები აჭრელებულიყო , უამრავი რამ დაეხატა ოთახის პატრონს აქ , თუმცა არაფერი ისეთი , რასაც ნებისმიერი გოგონა დახატავდა თავის კედლებზე . ფერები მხოლოდ ლურჯი , ნაცრისფერი , შავი და თეთრი . ფიგურები ან წვეტიანი იყო , ან ოთხკუთხედი . რაც შეეხება ნახატებს , ძნელი იყო რამე გამოგერჩია . სხვა ნებისმიერი მას “ნაჯღაბნს” უწოდებდა , თუმცა მამაკაცმა გოგონაში მაშინვე დაინახა დიდი ხელოვანი . ერთ კედელზე დიდი ფანჯარა იყო , შესაბამისად მოსახერხებელი იყო რაფაზე შემოსკუპებაც . ოთახის კუთხეში მაგიდა იდგა , ზედ უამრავი ბლოკნოტი , კალამი , საღებავი და ფუნჯი ეყარა . ერთი კედელი სულ დაეფარა სურათებს , რომლებიდანაც ყველა შავ-თეთრი იყო , არცერთი - ფერადი . გოგონას სახე პროფილში , სახე პირდაპირ , გოგონას სურათები ტანით , გოგონას სურათები ტანსზემოთ და ტანსქვემოთ . აშკარად უყვარდა საკუთარი თავი , გარეგნობა და სხეული . თუ ნახატებით იმსჯელებდა , იდეალისტი იყო და მეწვრილმანე , არც ერთ შეცდომას არ პატიობდა არავის . ბევრი წერა და ხატვა კი საკუთარ თავში გამოკეტვას მიანიშნებდა . ბევრი არა , ზედმეტი .
ოთახის თვალიერებას შეეშვა , გოგონაზე გადაიტანა მზერა და ერთიანად დაუარა ტანში უცნაურმა გრძნობამ . კუპრივით შავი , გრძელი თმა , მუქი და ბნელი ჭაობისფერი თვალები და სწორი , ოდნავ მაღლა აწეული ცხვირი . ლოყები ოდნავ შიგნით შეწეული და მკაცრი სახის ნაკვთები . ნაცრისფერი ზედა ეცვა , ორი ზომით დიდი , გადაკეცილი მკლავებით . შარვალი არ ეცვა , გრძელი შავი წინდები მუხლებამდე წვდებოდა . ქვასავით იდგა კედელთან , ძველი დროის ქანდაკებას მოგაგონებდათ . მეექვსე წელია ფსიქიატრია , მეექვსე წელია ითვისებს ფსიქოლოგის პროფესიასაც , მეექვსე წელია და მრავალჯერ უნახავს ამგვარი გოგონები , მაგრამ ასეთი-არავინ . ერთროულად საინტერესო და ერთფეროვანი გარეგნობა , უინტერესო და მრავალფეროვანი ცხოვრების სტილით .
_ კარი მიხურე თუ შეიძლება _ დუმილი დაარღვია გოგონას ხმამ . თითქოს განსაკუთრებული არაფერი , სიგარეტის მოწევისგან ჩახლეწილი ხმა და ჩვეულებრივი ხმის ტემრბრი . უკან შებრუნა , კარები დახურა და ისევ გოგონას მიუბრუნდა .
_ გამარჯობა _ ღრმად ჩაისუნთქა გამოსაფხიზლებლად და კბილები ერთმანეთს დააშორა . შვება იგრძნო , აქამდე ვერც კი ხვდებოდა როგორ აჭერდა კბილებს ერთმანეთს და ბედი , რომ მათ შორის ენა არ მოექცა . საკუთა ფიქრებზე გაეღიმა და ტუჩები მოკუმა .
_ მოდი იცი რა გავაკეთოთ ? შენ შეგიძლია დაჯდე , ჩემს ლეპტოპს გათხოვებ , მე კი ხატვას გავაგრძელებ და დედა რომ მოვა , წახვალ . თან ეტყვი , რომ ფსიქოლოგი არ მჭირდება _ წყნარად გაუღიმა და მის საწოლზე მიანიშნა . “ დომინანტი “ , გაიფიქრა მამაკაცმა , “ იცის , როგორ მიიღოს თავისი “ .
_ შენი ნახატები მომწონს , უბრალოდ ზედმეტად ერთფეროვანია _ დიალოგი დაიწყო თავისდაუნებურად და საწოლთან დადგმულ სკამზე ჩამოჯდა .
_ ერთფეროვანი შენთვის და სხვებისთვის _ მშრალად მიუგო გოგონამ და ხელში ფუნჯი შეათამაშა , იატაკიდან კი დაგდებული საფერფლე აიღო და მაგიდაზე დადგა .
_ და არასდროს გიცდია სხვებისთვისაც ყოფილიყო ეს ნახატები მრავალფეროვანი ?
_ ისე ნუ მელაპარაკები , როგორც ჯიუტ ბავშვს _ მიუხვდა გოგონა . მამაკაცი მიხვდა რომ ერთი სული ჰქონდა , როდის დატოვებდა ისევ მარტო და როდის გააგრძელებდა მშვიდად ხატვას .
_ ასეთი ჩანხარ _ გურგრილად მიუგო და კედელზე დახატულ სვასტიკას საჩვენებელი თითი გადაუსვა .
_ შეგიძლია რომ მოკეტო ? _ ამოისისინა და ფუნჯი მაგიდაზე დააგდო . “ ადვილად ღიზიანდება , ფეთქებადი ხასიათი აქვს და ნებისმიერი დეტალი , რაც არ აწყობს , წყობიდან იყვანს “ .
_ ამისთვის არ მიხდიან . ფულს საუბრისთვის მაძლევენ _ გულახდილად უთხრა და საკუთარი თავი თავადვე ჩაჭრა . ღმერთო , ამ გოგოსთან ვერაფერს გააწყობს , რაღაცას უკეთებს ... თითქოს ფსიქოლოგიურად მოქმედებს მამაკაცზე , რომელმაც ეს პირიქით უნდა გააკეთოს .
_ და მერე ამბობთ , ფსიქოლოგები ვართო . ფსიქოლოგებს პაციენტი უნდა ანაღვლბდეთ და არა მწვანე კუპიურები _ ნიშნისმოგებით უთხრა და იატაკზე ფეხებშემოკეცილი ჩამოჯდა . მაგიდის ქვემოდან სიგარეტის კოლოფი გამოაძრო და ისე წაუკიდა , მისთვის ზედაც არ შეიხედავს .
_ მოწევა კლავს _ ამოიოხრა მამაკაცმა .
_ შენთან იდიოტური საუბარი უფრო ცუდად მოქმედებს ჩემზე _ უპასუხა მან და ჭაობისფერი თვალებით პირდაპირ გაბურღა .
_ მაგრამ მოგიწევს ამიტანო
_ ღმერთო , ალბათ რამდენი უკმაყოფილო პაციენტი გყავს
_ სულაც არა _ თავი გააქნია მამაკაცმა _ მე ფსიქიატრი ვარ , ჩემს კლინიკაში და ქალაქში საუკეთესო . ფსიქოლოგობას ვცდილობ , სიმართლე გითხრა გამომდის კიდეც , რადგან რეალურად ვინც სამკურნალო გონიათ ან მშობლებისგან გათამამებულები არიან , ან პირიქით . ან კიდევ , დეპრესიაში ჩავარდნები და მათი შველა ადვილია
_ მე მათნაირი არ ვარ.
_ ვიცი
_ და მაინც გინდა რომ შემცვალო ?
_ რაღაც გიჭირს და მინდა გიშველო .
_ კარგი , სცადე .
_ უნდა დამეხმარო _ უთხრა მამაკაცმა , წამოდგა და მიუახლოვდა . თითებშუა მოქცეული სიგარეტი გამოართვა და მოქაჩა .
_ მე ვერ დაგეხმარები . მე საკუთარ თავს ვიცნობ , შენ კი ჯერ კიდევ არა . _ გაუღიმა და სიგარეტი დაიბრუნა .
_ გამეცანი
_ შენ უნდა გამიცნო .
_ თუ შენ არ გენდომება , მე მარტო ვერ მივაღწევ ამას
_ მე არ მინდა რომ ჩემს სამყაროში შემოვუშვა ვინმე . მითუმეტეს ფსქოლოგი , რომელიც ჯერ იმაშიც ვერ გარკვეულა , ვის უმკურნალოს და ვის არა .
_ მაშ , ჩავთვალოთ რომ არც მე ვარ ფსიქოლოგი და არც შენ პაციენტი . უბრალოდ შემომიშვი შენში
_ ვნახოთ _ მოკლედ მოუჭრა , ანიშნა საუბარი დასრულებულიაო და კედელს მოავლო მზერა, მერე ღრმა ნაპასი ჩაარტყა და ფილტვებში ჩაუშვა სიგარეტის ბოლი .
_ ხვალ მოვალ _ უთხრა , წამოდგა და ოთახი დატოვა . ისე დაეშვა კიბეებზე , ქერა ბარბის არ დალოდებია , მანქანა კაფესთან გააჩერა და დასაფიქრებლად საკუთარ თავს დრო მისცა .

პაციენტი [1]


---------
მოკლედ , თათამ (ლორელაიმ) მითხრა რომ იმედი ქონდა , მსუბუქი ისტორიით დავბრუნდებოდი . ჰოდა , არ ვიცი რამდენად გამომივიდა , მაგრამ თუ ამას კითხულობ , იცოდე რომ ვეცადე გამეთვალისწინებინა :დდ
ისტორია ისე დავწერე , რომ იქ , იმ ოთახში ვიყავი მეც და გვერდულად ვუყურებდი ყველაფერს . არ ვიცი , თუ არ მოგეწონებათ , შემიძლია შევწყვიტო მაგრამ ვერც იმას დაგპირდებით , უზარმაზარი თავებით გაგახარებთ-მეთქი ყოველ დღე . ვერც იმას რომ ისტორია ისე წარიმართება , როგორც თქვენ გინდათ და როგორც თქვენ მთხოვთ . ის კი არადა , მეც არ ვიცი შემდეგ თავში რა უნდა ვწერო . სპონტანურად ვაბამ სიტყვებზე სიტყვებს და ზოგადად ასეთი სპონტანური ადამიანი ვარ , ნუ რა ვქნა . არ იქნება რომან’წიკა და ბანალურობა , იქნებიან ნუკა და ფსიქოლოგი , ვიქნებით ჩვენ და სხვა არავინ .
მიყვარხართ , თუ მკითხულობთ და ისინიც , ვისაც მხოლოდ დრო დაგაკარგვინეთ . ისტორია გეძღვნებათ თქვენ , ყველას , ვინც კითხულობთ , თითოეულს , ვისაც მოგეწონათ . და მე , რადგან ცოტა მაკლია და...



№1  offline მოდერი წითური გოგონა

Okay
უბრალოდ
გიჟზე და გოგონაზე მეც ვწერ
სრულად დადებას ვაპირებდი
ვაპირებ კიდეც
და...
შინაარსი საპირისპიროდ ვითარდება
ვიდრე შენი
თუმცა...
ზედმეტად ვტლიკინებ
წარმატებები!
მგონი გამოგყვები
მერე
პლაგიატობა რომ არ დამაბრალონ! :))
--------------------
მწვანე ლიმონი

 


№2  offline ახალბედა მწერალი ლორელაი

ელენ,ტკბილი და საი.ტერესო ხარ..
ადრეც გითხარი,რომ მომხიბლე,განსხვავებული და სულისშემხვრელი ისტორიებით..
შენ არ იცი ბოლოსიტყვამ როგორ გამახარა...მადლობა,მინდა გითხრა,რომ სწორედ ესაა საინტერესო,რომ არ იცი რა უნდა დაწერო...ესაა ის რაც უნდა ახასიათებდეს კარგ მწერალს,სპონტანურობა,მეწყერივით გულიდაბ მოწყვეტილი სიტყვები და თავზე დამტყდარი გრძნობები...
ვსო,ამიერიდან სამუდამოდ შენი მკითხველი ვარ.

 


№3  offline მოდერი sopiko

ჩემი ელენიკა დაბრუნებულა ♥
ძალიან მომეწონა ახალი ისტორია! მძიმე, უცნაური და შენებურია...
აშკარაა, რომ ამ ახალმა პაციენტმა ისეთი რაღაც გამოიარა, რამაც შეცვალა და გააფერმკრთალა...
უყვარხარ სოფიკოს!

 


№4  offline მოდერი Eleniko13

წითური გოგონა
Okay
უბრალოდ
გიჟზე და გოგონაზე მეც ვწერ
სრულად დადებას ვაპირებდი
ვაპირებ კიდეც
და...
შინაარსი საპირისპიროდ ვითარდება
ვიდრე შენი
თუმცა...
ზედმეტად ვტლიკინებ
წარმატებები!
მგონი გამოგყვები
მერე
პლაგიატობა რომ არ დამაბრალონ! :))


ოქეი...
მადლობა.
არ გამომყვე მხოლოდ მაგის გამო,
უსამართლობა იქნება
და
შენ პლაგიატი მაინც არ იქნები,
არ,
ვერ ....
ველოდები შენს ისტორიას.

ლორელაი
ელენ,ტკბილი და საი.ტერესო ხარ..
ადრეც გითხარი,რომ მომხიბლე,განსხვავებული და სულისშემხვრელი ისტორიებით..
შენ არ იცი ბოლოსიტყვამ როგორ გამახარა...მადლობა,მინდა გითხრა,რომ სწორედ ესაა საინტერესო,რომ არ იცი რა უნდა დაწერო...ესაა ის რაც უნდა ახასიათებდეს კარგ მწერალს,სპონტანურობა,მეწყერივით გულიდაბ მოწყვეტილი სიტყვები და თავზე დამტყდარი გრძნობები...
ვსო,ამიერიდან სამუდამოდ შენი მკითხველი ვარ.

შენ რომ მაბედნიერებ თათა, ისე არავინ გეფიცები . არ ვიცი, რა გითხრა. უზარმაზარი მადლობა.

sopiko
ჩემი ელენიკა დაბრუნებულა ♥
ძალიან მომეწონა ახალი ისტორია! მძიმე, უცნაური და შენებურია...
აშკარაა, რომ ამ ახალმა პაციენტმა ისეთი რაღაც გამოიარა, რამაც შეცვალა და გააფერმკრთალა...
უყვარხარ სოფიკოს!

სოფ, მიყვარხარ და მადლობა ❤️
ხო, ვნახოთ... მოვუსმინოთ, იქნებ...
მძიმე? არ მინდოდა, მომიტევეთ :დდ უცნაური და ჩემებური კი... ამისთვის მადლობა, ამას ვცდილობ და იმედია, გამომივა .
--------------------
ლილიტის ქალიშვილი.

 



სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent