შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

რის გამო ქორწინდებიან საქართველოში ნაადრევ ასაკში?


11-03-2015, 23:27
ავტორი goga27
ნანახია 6 449

თინეიჯერობის ასაკში ქორწინების მაჩვენებელი საქართველოში განსაკუთრებით მაღალია. ფსიქოლოგების მტკიცებით, ნაადრევ ასაკში ოჯახის შექმნის მიზეზი ფიზიკური ლტოლვისკენ მისწრაფებაა, წყვილი გამოსავალს ქორწინებაში ხედავს. 16–17 წლის ახალგაზრდებს კი ოჯახის პასუხისმგებლობა არა აქვთ გაცნობიერებული.

ამ ასაკში შექმნილ ოჯახს საკუთარი ფასეულობებისა და ღირებულებების დამკვიდრება უჭირს. დიდ როლს თამაშობს ის ფაქტიც, რომ თინეიჯერები ფინანსურად დამოუკიდებელნი ვერ არიან...
საქართველოში სტატისტიკის მიხედვით, ნაადრევ ასაკში შექმნილ ოჯახებს შორის განქორწინების რიცხვი 5–ჯერ მეტია... თუმცა ხელაღებით არ შეიძლება დაიგმოს ნაადრევ ასაკში ქორწინება, ყველაფერი ადამიანის აზროვნებაზეა დამოკიდებული.

სანდრო ურუშაძე (სტუდენტი) 18 წლის :
–ადრეულ ასაკში ოჯახის შექმნას უარყოფითად ვუყურებ. ქორწინებას მაშინ გადავწყვეტ, როდესაც ფინანსურად დამოუკიდებელი ვიქნები. მეყოლება მანქანა, მექნება საკუთარი სახლი, შემოსავალი, როდესაც შევძლებ უზრუნველყოფილად ვარჩინო ჩემი ოჯახი. 30 წლამდე არ ვაპირებ დაოჯახებას. მოკლედ ჯერ „ვიგულავებ“ და შემდეგ ვიფიქრებ ოჯახზე.
–შენი აზრით, რატომ დგამენ გარდატეხის ასაკში ამ ნაბიჯს?
– ალბათ, სექსუალური მოთხოვნილებების გამო...

ნატა ასათიანი (ჟურნალისტი):
–ეს საკითხი განსაკუთრებით ჩემი და შედარებით უფროსი თაობის პრობლემა იყო და აქ მთავარ როლს ქალიშვილობის ინსტიტუტი თამაშობდა. ახალგაზრდებს უნდოდათ ერთად ყოფნა, თუმცა, ამას საზოგადოებრივი აზრის წნეხის ქვეშ მარტივად ვერ წყვეტდნენ, ამიტომ ქორწინდებოდნენ, რაც შემდგომ დიდი ალბათობით ოჯახის დანგრევით მთავრდებოდა. რადგან , ოჯახის შექმნა გულისხმობს, არა მხოლოდ ფიზიკურ თანაცხოვრებას, არამედ კიდევ მრავალ პასუხისმგებლობას, რისთვისაც ახალგაზრდები, როგორც წესი მზად არ არიან. ეს დამოკიდებულება, გარკვეული თვალსაზრისით შეიცვალა დღესდღეობით. წყვილები იწყებენ ერთად ცხოვრებას და შემდგომ წყვეტენ ოჯახის შექმნას, რაც თავის მხრივ ოჯახის სიმყარეს უწყობს ხელს.
ნაადრევ ქორწინებასთან დაკავშირებით საინტერესოა ფსიქოლოგების აზრი , ამის გასაგებად, ფსიქოლოგსა და სკოლამდელი ასაკის პედაგოგს ლალი სურმავას გავესაუბრე.

ლალი სურმავა (ფსიქოლოგი):
–ყველა მოზარდი ამ ასაკში თვითდაჯერებულია, ისინი ხომ „დიდებად“ თვლიან თავს. ნაადრევ ასაკში ოჯახის შექმნის არაერთი ფაქტორი არსებობს. ძალიან ხშირად ბავშვებს ოჯახში, მშობლებთან არა აქვთ კარგი ურთიერთობა, არ არიან მათთან გახსნილები. ამ დროს, მათ პირიქით ესმით მშობლის რჩევა, ამიტომაც ხშირ შემთხვევაში უმალავენ მათ გრძნობებს და ეჭვის თვალითაც უყურებენ. ძალიან ხშირად მოზარდი ამ ნაბიჯს თავისი ოჯახური სიტუაციიდან გამომდინარე დგამს, სახლში არ სუფევს ისეთი ჰარმონია, როგორიც მას სურს და ჰგონია, რომ სხვაგან უფრო კარგია, ამიტომ გამოსავალს ქორწინებაში ხედავს. განსაკუთრებით, მამრობითი სქესის წარმომადგენლები სექსუალური ცხოვრების დეფიციტს განიცდიან და „ქალის“ მოპოვების ერთ-ერთ გზად ქორწინება მიაჩნიათ“.




სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent