შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

ნარკომანია


15-01-2016, 19:23
ავტორი khatuna
ნანახია 2 708

ნარკომანია - „ძილი“, „გაშტერება“ „სიგიჟე“, „ლტოლვა“, „მიდრეკილება“. ფსიქიკური ლტოლვა გამოიხატება ნარკოტიკზე გამუდმებულ ფიქრებში, დათრგუნვილობაში, ნარკოტიკის უქონლობის დროს დაუკმაყოფილებლობის გრძნობაში და განწყობილების გაუმჯობესებაში ნარკოტიკის მიღების მოლოდინით წინასწარ ტკბობის დროს.ნარკომანიის მძიმე ფორმების მკურნალობა ხშირად უშედეგოა. სპეციალიზებულ კლინიკაში გამოყენებადი მეთოდიკა კი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია ქმედითი, თუ თავად ავადმყოფია აქტიურ პოზიციაზე.

***
24 წლის ლევანი დადიანი უკვე წლებია ჰეროინის მომხმარებელია და თითქმის მთელ იცხოვრებაა იტანჯება. 17 წლის იყო პირველად რომ გასინჯა ნარკოტიკი და იმის მერე მასთან ერთად აგრძელებს ცხოვრებას. 17 წლამდე ლევანის მეგობრები ყველაზე კარგ ბიჭად მიიჩნევდნენ, მაგრამ შემდეგ ყველამ ზურგი შეაქცია. არარსებობს ცხოვრება ნამდვილი მეგობრების გარეშე .. ზოგი ისეთია ყველაზე საშინელსაც მიგიღებს და ბედნეირია ლევანი რომ ასეთი მეგობრებიც ყავდა.. მაქსიმე ლევანის ბავშობის მეგობარია და არასოდეს უღალატია ლევანისთვის. ლევანი და მაქსიმე კლასელები იყვენენ... ლევანი ყველასთან ჩხუბობდა მაქსიმეს და ელენეს გარდა.. ელენე მაქსიმეს შეუყვარდა და დღემდე ერთად არიან... ლევანის სკოლაში არ ყოლია შეყვარებული.. არც არავინ აინეტრესებდა ... სკოლის დამთავრების შემდეგ გაიცნო ერთი გოგო... როგორც კი დიანახა მიხვდა რომ უყვრდა და მაშინვე გაპრანჭვა დაუწყო... ერთ იშეხედვით ტასო ჩვეულებრივ ახლანდელ გოგოებს გავდა... არაფერი რომ არ აინეტრესებთ ცხოვრებაში ... მაგრამ ლევანმა და ტასომ ერთამნეთი კარაგდ გაიცნეს , ერთმანეთის ძალიან მაგარი მეგობრები იყვენნ და შემდეგ მათი მეგობრობა უფრო დიდ გრძნობაში გადაიზარდა... ყველაზე რთული მომენტი იყო როცა ლევანს სიმართლე უნდა ეთქვა ტასოსთვის... ბევრს რეპეტიციობდა, მაგრამ მაინც ვერ უთხრა.. ეშინოდა. რომ მიატოვებდა და სულ მარტო დარჩებოდა.. ტასო მართლა უყვარდა.. ყველაზე და ყველაფერზე მეტად უყვარდა... თავს მოიკლავდა ტასო რომ მისგან წასულიყო.

რაც მოხდა იმას ჯობდა ტასოსტვის თითონ ეთქვა ყველაფერი ... ტასო მაშინ მივიდა ლევანთან, როცა მაქსიმე გამწარებული ცდილობდა ლევანი არ მომკვდარიყო.. ტასო ყველაეფრს მოელოდა იმის გარდა რომ ნარკოტიკებისგან იქნებოდა ცუდად , მაგრამ მაგიდაზე და იატაკზე მოფენილმა ნემსებმა ყველაფერი დაუდასტურეს...

როდესაც ლევანი აზრზე მოვიდა და ტასოსთან დალაპრაკება გადაწყვიტა , ტასომ ხმა არ ამოაღებინა და ლევანის ხელი გულში ჩაიკრა...

- მოგეხმარები ! .. მოგეხმარები , რომ ამან ვერ გაჯობოს! ...

ყურში ჩასჩურჩულა ტასომ და თვალცრემლიანმა გაუღიმა...

ლევანი დარწმუნებული იყო რომ ტასო დაოშორდებოდა და მოუწევდა ისევ საშინელი ცხოვრების გაგრძელება , მაგრამ ყველაფერი საპირისპიროდ მოხდა და ლევანმა ტასო თავის სახლში წაიყვანა. როგორც კი სახლში შევიდნენ ტასო მიხვდა რომ ყევლაფერი შეცვლილი იყო ... ნემსები და წამლები არსად ჩანდა ... ყველაფერი მილაგებული იყო ... ნარკომანისთვის ლევანს გაცილებით კარგი სახლი ქონდა.. თეთრი ,ლამაზი კედლებით , დიდი ტელევიზორი , მუხის იატაკი და კარები ოთახებში , მაღალი კიბებეით მეორე სართულზე ადიოდი ... ლევანმა ყველაფერი დაათვალიერებინა და გაუმასპინძლდა .. ტასოს ყველაზე მეტად ლევანის სახლში სავსე მაცივარი გაუკვირდა ... დარწმუნებული იყო , რომ ლევანი წინასწარ მოემზადა , მაგრამ რაიცოდა , ტასო წამოყვებოდა თუ არა. მაინც არ დაიჯერებდა , რომ ლევანის სახლი სულ ასეთი მილაგებულია. ამდნეი ფიქრის მერე , როგორც იქნა კითხა ლევანს..

- შენი სახლი სულ ასეთი დალაგებულია?
- დედაჩემი იყო მოსული ...
- უკვე გასაგებია..

არუნდოდა ტასოს ეს შეკითხვა დაესვა ლევანისთვის, მაგრამ მაინც კითხა.

- დედაშენმა იცის ნარკომანი რომ ხარ? *ტასოს ხელები აუკანკალდა , საშინელ პასუხს ელოდებოდა ლევანისგან , მაგრამ ლევანმა ძალიან მშვიდად უპასუხა და გევრძე მიუჯდა ...

- იცის.
- და რას გეუბნება?
- ვერაფერს.
- რატომ?
- დედაჩემი აქ მაშინ მოდის როცა სახლში არ ვარ.. მოკლედ დედაჩემთან არ მაქვს კარგი ურთიერთობა და არც მივცემ უფლებას რამე მითხრას..
- მაშინ აქ რატომ მოდის?
- შვილი ვარ.. და შერჩა რაღაც დედობის.. იმედი მაქვს.

ტასო მიხვდა , რომ ძალიან პირადულ შეკითხვებს უსვამდა , მაგრამ მაინც უნდოდა ყველაფერი გაეგო ლევანზე.. და გააგრძელა ...

- მამაშენი?
- მკვდარია.
- ვიზიარებ ... რითი გარდაიცვალა?
- ინფაქტით.
- და ან ძმა არ გყავს?
- არა.
- ბოდიში ამდენი კითხვებისთვის, მაგრამ მე შენ მიყვარხარ და მნდა ვიცოდე ყველაფერი შენზე .. ხომ უნდა მივხვდე , უთქმელად რა გჭირდება.
- მეც მიყვარხარ... ძალიან მიყვარხარ.. რაც გინდა მკითხე.

ტასომ ფეხსაცმელები გაიხადა და ფეხები დივანზე აწია , თავი კი ლევანს მხარზე დაადო.
ლევანი ყოველ დღე იმეორებდა გონებაში , რომ თუ რამეს ამ ქვეყანაზე სიკეთე , ბედნიერება , სიყვარული და სილამაზე ქვია ყველაფერი ანასტასიაა.
ანასტასია მხოლოდ ლევანისთვის , ისე ყველას ტასოს ეძახდა. ტასოც დამოუკიდებელი და თავისუფალი ადამიანია. მას კარგი ურთიერთობ აქვს დედასთან და მის პატრა დასთან... რაც ტასოს მამა გარდაეცვალა ტასოც მიდი დაც და დედაც ძალიან შეიცვალნენ. ერთმანეთს უფრო დიდ ყურადღებას აქცევენ , რომ ვინმემ თავი მარტო არ იგრძნოს ... თუმცა ტასო ყოველთვის ასე იყო , ყველა უყვარდა და ყველაზე ზრუნავდა ... ტასოს სულიერი სილამაზე მთლიანად ერწყმის მის ფიზიკურ სილამაზეს.

ტასოს ღია ყავისფერი ... ოქროსფერში შერეული გრძელი თმები აქვს , დიდი მუქი მწვანე თვალები და პატარა "კურნოსა" ცხვირი...
ლევანი ძალიან უყვარდა ... ყოველდღე ცდილობდა მას დალაპარაკებოდა და ყურადღება გადაეტანა ნარკოტიკიდან სხვა რამეზე ... ლევანი მკურნალობისთვის მზად არიყო ... ამიტომაც არ თანხმდებოდა ტასოს ექიმთან წასვლაზე. როცა ცუდად ხდებდა ახლა მაქსიმესთან ერთად თითონაც უვლიდა ლევანს და მთელი დღე მასთან რჩებოდა.. თვეები გადიოდა და ერთმანეთი უფრო უყვარდებოდათ ... ტასო ლევანისთვის მაინც ეძებდა კარგ კლინიკებს .. მაქსიმესთან ერთად...
ტასომ გადაწყვიტა , რომ მთელი მისი ცხოვრება ლევანისთვის უნდა მიეძღვნა და ის წესიერ ადამიანად უნდა ჩამოეყალიბებინა .. გამხდარიყო მსიის ცოლი და ბევრი შვილები ყოლოდათ ... ლევანს სულ აშინებდა ტასო , რომ ლამაზი შვილები არ ეყოლებოდათ თუ ნარკოტიკების მოხმარებას არ შეწყვეტდა.

***
დიდი დრო გავიდა იმის მერე რაც ერთად არიან ტასო და ლევანი , მაგრამ ლევანი მაინც ნარკოტიკებზეა. თუმცა ორი - სამი დღე ძლებს წამლის გარეშეც , თუ რათქმაუნდა ტასო მასთან ერთად არის.
მაქსიმე , ელენე და ტასო ლევანთან ათენებდნენ ღამეებს ... თან ჩუმად ლაპარაკობდნენ მის კლინიკაში დაწვენაზე...
ლევანი სულელი ბიჭი არც ყოფილა და არც ახლა არის ... ნარკოტიკები რომ არ ჩავთვალოთ და ყველა წამალს ნაგავში ყრიდა , მაგრამ მეორე დღეს ისევ ყიდულობდა.
როცა წამალი არ ქონდა , ეჩვენებოდა , რომ შიგნიდან იწვოდა ... ვენები ებერებოდა და ლამის იყო დამსკდარიყო ყველა ერთდროულად.
სულ ფიქრობდა იმაზე , რომ თუ ტასოსთან ერთად ოჯახი უნდოდა მაშინ ეს უნდა შეეწყვიტა ან ტასო დაეთმო ... არიცოდა რა ექნა .. ჯობდა საერთოდ არ შემყვარებოდაო - მაგრამ უკვე ამის ლააპარაკს აზრი არაქვს.

***
ლევანი სხვა დანარჩენი ნარკოტიკზე მიჯაჭვული ადამიანივით ავადმყოფია. ნარკომანია ბევრისთვის დანაშაულია , ზოგისთვის კი ავადმყოფობა. ნარკომანებს გააჩნიათ პრობლემები, რომელთა მოგვარება და გადაწყვეტა უმნიშვნელოვანესია, არა მარტო მათთვის და მათი ახლობლებისათვის, არამედ მთელი საზოგადოებისათვის, აუცილებელია დამოკიდებულების შეცვლა და საკითხის სწორად დანახვა. მათი ციხეში ჩასმა პრობლემის მოგვარების ერთადერთ გზას არ წარმოადგენს, მისი აღმოფხვრა შესაძლებელია სხვა ხერხებითაც.
როცა ლევანს ტასო შეუყვარდა მანდ დაიწყო ჭიდილი წამალსა და სიყვარულს შორის. ხორციელ და სულიერ სურვილებს შორის უნდა გაეკეთებინა არჩევანი... ამდნენი წლის შემდეგ ახლა მკვდარიც უნდა იყოს ლევანი , მაგრამ ცოცხალია და იქნებ უბრალოდ მთელი მისი ცხოვრება ტასოს ელოდებოდა?! ბოლომდე დარწმუნებული იყო , რომ ტასო დაეხმარებოდა და ბედნეირი ცხოვრება ექებოდათ... ოცნებებს არავინ უშლიდა ლევანს... ნარკოტიკმა ძალიან შეცვალა ლევანი მაგრამ სიყვარულმა უფრო..! არაქვს მნიშვნელობა ვინ ხარ .. ნარკომანი , ლოთი , გონება ჩამორჩენილი , ინვალიდი , ღარიბი თუ სიმდიდრისგან თავშიავარდნილი ადამიანი ... სიყვარულ იყველამ იცის და ისე გამოხატავს როგორც შეუძლია ... ზოგი შეყვარებულს ევლება თავს , ზოგი მეგობრებისთვის წირავს თავს ... სიყვარული ძლიერია .. ყველა სახის სიყვარული ძლიერია და არასოდეს გაქრება.. ვერცერთ იავადმყოფობა და დანაშაულ ივერ გააქრობს! ლევანს თავის მეგობრებისთვის არაფერი დანანებია და ყოველთვის ყველას წინ უდგებოდა მათი გულისთვის .. ადამიანებ იამას ხედავენ და აფასებენ.. დრო როცა მოვა სიკეთით დაგიბრუნებენ. ლევანს მეგობრების იმედი ბოლომდე აქვს! იცის რომ გადაარჩენენ და ერთად ბედნიერად იცხოვრებს ყველა...

(იმედი მაქვს მოგეწონებათ ახალი ისტორია)



ტავტალოგია, ბანალურობა და საშინლად მალე განვითარებული მოვლენები

 



სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent