შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

მითი ზღაპარია თუ რეალობა ? (თავი პირველი )


11-06-2017, 21:04
ავტორი nins
ნანახია 2 736

ადამიანისთვის დამახასიათებელი შიშის გრძნობა ყოელთვის იყო ურჩხულების შესახებ სხვადასხვა ამბის წყარო. ზიგი ურჩხული ლიტერატურასა და მითებში დაიბადა, მაგალითდ, კიკლოპები,სფინქსი და ბასილიკო.ძველი ხალხისთვის ურხულები უბრალო ფანტაზია კი არა , რელობა იყო,რომელიც მათ მთელი ცხოვრება თან სდევდა. მაგალითად, ძველ ბერძნებს სწამდათ რომ სიკვილის შემდეგ საიქიოში მოხვდებოდნენ,სადაც მათ სამთავიანი ზაღლი ,კერბერი დახვდებოდათ.ჩრდილოეთ ამერიკის მკვიდრი მოსახლეობა შიშით ელოდა ცაში მეხთამფრქვევლის გამოჩენას, როგორც კი გრიგალი ამოვარდებოდა ხოლმე. ბევრი უძველესი უჩხული ხალხს მრავალი საუკუნის შემდეგ,დღესაც აშინებს.ბასილისკო, რომაელი მწერლის პლინიუსის მიერი აღწერილი საშინელი ურჩხული, ნეთექვსმეტე საუკუნ3შუც კი შიშის ზარს სცემდა ევროპას. გადმოცემის თენახმად პოლონეთში ბასილისკომ სარდაფში დამალულ ორ პატარა გოგონას მიაგნო და დახოცა . ნუთუ შემდეგ არაფერი შეცვლილა ? ხომ ვიცით რომ ურჩხულები მხოლოდ ადამიანი ფანტაზიის ნაყოფია ? ნუ ვიჩქარებთ .კაცობრიობის ისტორიაში უამრავი მოწმე არსებობს რომლებიც ამტკიცებენ ,რომ ურჩხულები საკუთარი თვალით ნახეს. მაგალითად ათასობით ადამიანი ამტკიცებს რომ ისინი რუხმა უცხოპლანეტელებმა გაიტახეს . მეცნიერები დღემდე ვერ ხსნიან თოვლის კაცის უზარმაზარი ნაფეხურების არსებობას. 1909 წელს ჯერსის ეშმაკის გამოჩენას ათასზე მეტი თვითმხილველი ჰყავდა.
– მარია საყვარელო დავბრუნდი
– გამარჯობა დედა
– აბა რას აკეთებდა ჩემი საყვარელი გოგონა მთელი დღე?
– კითხულობდა
– რას ?
– ხომიცი რომ პასუხი არ მოგწონება
– მარის საყვარელო
– ვიცი დედა ვიცი , უკვე ძალიან დიდი ვარ იმისთვის რომ ურჩხულების მჯეროდეს ,ეს ხომ უბრალოდ დიდი ტყუილია თან მეშინია, და სულ რაღაც ორ კვირაში თვრამეტი წლის ვხდები ამიტომ არ შეიძლება ისევ ამ სისულელებს ვკითხულობდე , აი ნახე ჩემო საყვარელო დედიკო შენი ტექსტი დავიზეპირე კიდეც
– უნდა გაიზარდო , მითოლოგია ერთი დიდი ნაგავია , რატო უნდა გჯეროდეს იმის რომ უცხოპლანეტელები არსებობენ არ ვამპირები ან მაქციები.
– ალბათ იმიტომ რომ ნამდვილად არსებობენ
–მარია ყველანაირი შეწინააღმდგების გარეშე ხვალ ფსიქილოგთან მივდივართ
– არმჭირდება დედა ფსიქოლოგი ,მხოლოდ იმიტომ ,რომ ჩემი სამყარო მაქ .
– მამაშენის ასლი ხარ
– ანუ მასაც აინტერესებდა მითოლოგია ?
– ამაზე ლაპარაკი არ მსურს , ტყუილად კამათს აზრი არ აქვს ახლავე დამრეკავ და კარგ სპეციალისტს ავარჩევ
– გიჟი გგონივარ ?
– არა პატარა ბავშვი, რომელიც დროა გაიზარდოს .
– აბა რა ამხელა მერის ქალიშვილს როგორ შეიძლება ზღაპრების სჯეროდეს

მარიამ ბოლო სიტყვები გაბრაზებით წარმოთქვა კარი მწარედ მოიხურა ,სირბილით კიბეებს აუყვა და თავის ოთახში შევარდა . რადგან სწორედ ამ ოთახში პოულობდა სიმშვიდეს , გოგონა ლოგინზე ჩამოჯდა და ბოლო ათი წუთის გაანალიზებას შეეცადა , როგორ უნდოდა მამა გვერდში ჰყოლოდა სწრედ მან შეაყვარა მითოლოგია, იმის მიუხედავად რომ ძალიან პატარა იყო კარგად ახსოვს ,როგორ უყვებოდა მამა გენიუსზე, ავრორაზე ,მარსზე, მერკურზე დასხვა ღმერთებზე. სწორედ აკაკიმ შეაყვარა ყოველიმე, და ახლა დედა რომელსაც სულ ახლახანგაახსენდა რომ მერობაზე მნიშვნელოვანი ერთადერთი ქალიშვილია ფსიქოლოგთან წათრევას უპირებს . ბოლოს გაიფიქრა იქნებ მართალიც არის, ის ხომ უცნაურ სიზმრებს ხედავდა ზოგჯერ თვითინაც ეგონარომ გიჟდებოდა , ამიტომ დედას არც შეკამათებია ისე გაყვა.ლიკამ საუკეთესო სპეციალისტი გამოძებნა და გოგონამასთან მიიყვანა . ექიმმა მერს კაბინეტსი დატოვება სთხოვა რადგან უნდოდა მარია მეტად გახსნილი ყოფილიყო .
– აბა ძვირფასო მითხარი რა გაწუხებს
– მე არაფერი მაგრად დედაჩემს მგონი აშკარად ვაწუხებ
– კი მაგრამ ასე რატომ ფიქრობ
– იმიტომ ,რომ ახლა თქვენს წინ ვზივარ და რაღაც უაზრო საუბარს ვისმენ, ან ეს მარტო საუბარი მეტიჩრობის ახალი ფორმაა ? ისედაც იცი აქედან გასულს დედაჩემს ყველაფერს მოუყვებით .
– მოდი ერთ რამეზე შევთანხმდეთ , ჩვენს შორის არ უნდა იყოს მსგავსი ეწვები , შენ მომიყვები მე რჩევებს მოგცემ , როგორც მეგობარი დამიჯერე ცხოვრებაში ბევრი რამ მინახავს და მართლა შემიძლია დაგეხმარო თუ გახსნილი იქნები .
– კარგით . მითოლოგია მიტაცებს იმდენად ,რომ შემიძლია მთელი დღე ვიკითხო თუმცა ყველაზე გასაკვირი ისაა რომ ღამე ძალიან ცუს სიზმრებს ვხედავ და შიში მიპყრობს, ასე მეორდება ყოველ დღე , სიზმრებში მამაჩემს ვხედავ რომელიც რაღაცას მაფრთხილებს ეს ყველაფერი იმდენაც ცხადია , რომ ზოგჯჯერ მგონია მართლა ხდება .
– შიში არის ადამიანის ძლიერი და პრიმიტიული ემოცია. არსებობს მხოლოდ მცირე კომპლექტი საბაზო, ანუ თანდაყოლილი ემოციებისა, როგორიცაა სიხარული, მწუხარება, შფოთვა, აღშფოთება, პანიკა, სტრესული რეაქცია და ა. შ.. შიში ერთ-ერთი მათგანია. ის გვაძლევს შეტყობინებას საფრთხის შესახებ. შიშს ახლავს შფოთვითი რეაქცია გარკვეული საფრთხის დროს. შიში ხშირად დაკავშირებულია კონკრეტულ ქცევასთან, მაგ. გაქცევა, თავიდან აცილება, ხოლო შფოთვა - სწრაფი რეაქციაა, რომელსაც საფრთხის შედეგად ვიღებთ: ის უკონტროლო და გარდაუვალია.
– შეგიძლიათ ეს ჩემს ენაზე ამიხსნათ ?
– მოდი ასე გეტყვი ადამიანების უმრავლესობა განიცდიან შიშს იმ სიტუაციაში, რომელიც აღიქმება, როგორც საშინელება. ის ვინც იტანჯება შფოთვითი დარღვევებით, შესაძლოა განუვითარდეთ შიში შიშის საპასუხო რეაქციაზე. მათი რეაგირება უარყოფითია თავიდანვე, ამიტომ ცდილობენ გაექცნენ მსგავს სიტუაციებს შიშზე რეაგირების თავიდან ასაცილებლად.
– და ეს რას ნიშნავს ?
– ზოგმა ადამიანმა იცის რომ შიში უსაფუძვლოა , მაგრამ არ შეუძლია უშველოს რეაქციას. დროთა განმავლობაში შიში მძაფრდება, როდესაც შიშის შიშის საპასუხო რეაქცია გვიპყრობს. ამიტომ საჭიროა მისი გაკონტროლება ისწავლო , თორემ ძალიან ცუდ შედეგამდე მიგვიყვანს .
– მითოლოგია ძალიან მიყვარს , თითქოს მე მისი ნაწილიო ვიყო , და მგონია მისი მოშორება იგივე მკვლელობის ტოლფასია .
– მოდი რაღაცას გეტყვი ერთერთი ინგლისელი მეცნიერი ამბობდა რომ მას ბავშვობაში აშინებდნენ რადგან ძალიან მოუსვენარი და ცუდად აღსაზრდელი ბავშვი იყო , ის სულ რაღაც 4 წლისა იყო როცა ღამით ბავშვებთან ერთად ეზოში თამაშისას რაღაც მოელანდა . როცა გაიზარდა უნდოდა ამოეხსნა ეს თუ რაში მდგომარეობდა ეს მოვლენა , მაგრამ ამაოდ ის გარდაიცვალა 67 წლისა და ამ ხნის განმავლობაში ვერ ამოხსნა ეს მოვლენა
– ანუ თქვენც გჯერათ ?
– რთული სათქმელია , თუმცა არც ვუარყოფ და არც ვამტკიცებ , მთავარია შენი თავის კონტოლი საერთოდ არანაირ საგანს შენზე ზემმოქმედების საშუალება არუნდა მისცე . მოდი დღესითვის დავამთავროთ უამრავი შემთხვევა მქონია თუმცა შენ ძალიან საინტერესო ხარ .
– სასიამოვნო იყო თქვენთან საუბარი

მარია ძალზეც დამშვიდებული გამოვიდა ოთახიდან ახლა მთავარი იყო თავის თავზე კონტროლი ესწავლა . თუმცა ყველაფერი ასე მარტივი არარის როცა ეს შენი ბედია ...



დაბრუნდი ახალი ისტორიით ... აბააა ხართ ვინმე მითოლოგიის მოყვარულები ?? შეფასეთ ისტორიაა ნაწარმოეში გამოყენებული მითების ნაწილი რეალური ნაწილი ჩემს მიერ მოგონილი იქნება <3 <3 მგონი საინტერესო გამოვა .... <3



№1  offline წევრი ბიბი

საინტერესო ნამდვილად იქნება, თუმცა პატარა ხარვეწია, გადაიკითხე ხოლმე თავად სანამ გამოაქვეყნებ ბევრი ასო შეშლილი გაქვს და არაკომფორტულია თვალისთვის. :) წარმატებები

 


№2  offline წევრი skida

გააგრძელე კარგი იყო ძალიან მიყვარს მითოლოგიები

 



სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent