შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

შხამიანი ყვავილი/თავი პირველი


14-09-2023, 03:25
ავტორი lashausafrtx
ნანახია 1 081

მშვენიერი დილაა,.. ნოემბრის ცივი სიო აღწევს შუშაბანდიან სახლში, ბატონი სამსაონი კი გახვეულა თბილ პლედში და მშვიდად კითხულობს ახალ ამბებს გაზედთში,.. მაგრამ ეს სიმშვიდე მარადიული როდია?! უეცრად გაისმა ეზოდა ხმაური. სანდრო... საანდროო...
სამსონმა სათვალე მოიშორა,.. გაზეთი დაკეცა და მიში ვაჟის ოთახისკენ გაემართა.
:სანდრო ადექი თუ კაცი ხარ,.. თორემ ამიკლეს შენმა ძმა ბიჭებმა დილა უთენია.
სანდრო:კარგი რა მამა.... დამაძინეთ! თავი ისე მისკდება ლამის არი მოვიჭრა.
:მაგაზე გუშინ უნდა გეფიქრა!.. ვაჟბატონო, კარგით რა კაცო შეიძლება სულ ამდენი დალევა?.. ვეღარ ავუდივარ ბოთლების გადაყრას. მანამ სანამ ბატონი სამსონი სანდროს ჭკუას არიგებდა, უკმაყოფილო სახით წამოდგა საწოლიდან და ჩაცმა დაიწყო.
სანდრო: კარგი რა მამა, შენ მაინც ნუ მიმატებ.
:გიმატებ კიარა, გონს მოდი შვიო! როდემდე უნდა იბარბაცოთ შენ და შენმა ძმაკაცებმა?.. უკვე 30-32წლისები ხართ და ჯერ არცერთს ცოლი არ გყავთ,.. აგერ შეხედეთ კოტეს უკვე დაქორწინდა და შვილიც ეყოლა.
სანდრო: ეჰ მამაჩემო, რა დროს ცოლის მოყვანაა, ვერ ხედავ კოტე ჩვენთან აღარ ძმაკაცობს, ჩაკეტილა სახში და აღარავინ ახსოვს.
:არა ბიჭოს... შენსავით ყოველ ღამე ბარში ვილის და ნაჩხუბარი და ნასვამი მოვა,.. ჭკვიან კაცს ეგ არ უნდა ეშლებოდეს!
სანდრო: აქედან დასკვნა?
:რა დასკვნა?...
სანდრო: ის რომ მე ჭკვიანი არ ვარ მამაჩემო.
:ოხ შენთან ლაპარაკს ხომ აზრი არ აქვს, მიდი მიდი ჩადი შენს ძმა ბიჭებთან ეგენიც შენნაირები არიან. სანდრო გავიდა გარეთ და მის უბნელებს შეეგება. ჰაა რა ვქნათ ახლა? თავი ისე მისკდება რომ ყველაფერს დავკლევდი რაც კი შეიძლებოდა. მოიცა რა თუ ძმა ხარ სულ დალევაზე ფიქრი დაგღუპასვს პასუხობს სანდროს მისი ძმაკაცი დიმიტრი. სანამ სანდრო და მისი ძმაკაცები საუბრობდნენ,.. იმავე სახლის მეორე ფანჯრიდან ისმის პიანინოზე შესრულებული ფრანზ ლისტის სიყვარულზე მეოცნებე მელოდია,... სანდრო კი ამ ფაქტზე ლადოს დაცინვას იწყებს ბიჭებთან. აუუ ამან კიდე ვერ მოიშალა ეს დაკვრა,.. სასწრაფოდ ესაჭიროება ვინმე თორემ სულ გარეკა, მერე იქნებ ეგ ხუჭუჭი თმა შევაჭრათ და სევდიანი სახე საშიშსახედ ჩამოუყალიბდეს.. ამაზე გულიანად ჩაიცინეს ბიჭებმა და ბათომ შესძახა ლადოს, შემდეგ კი ჩასტვინა, მუსიკის ხმა შეწყდა და ლადომ ანძრიდან გამოხედა.
ლადო: რა იყოთ იქნებ მაცადოთ ჰარმონია?!
:ჰარმონია კიარა შევწუხდით ბიჭო, ჩამოდი რა თუ ძმა ხარ სადმე წავიდეთ.
ლადო: არა არა! თქვენ წადით მე შინ დავრჩები. ბიჭებმა ხელი ჩაიქნიეს და გაუყვნენ ქუჩას. გზა და გზა ეხუმრებიან ერთმანეთს, იცინიან ჭორაობენ... უეცრად მათი მეზობელი გოგონა ანა ხვდებათ გზად.
ანა:გამარჯობა ბიჭებო როგორ ხართ?... დღეს საღამოს ჩემი მამიდას შვილი მყერის რესტორანში ხომ მოხვალთ?.
:შენი მამიდას შვილი?...
:ეგ რომელია ვიცნობთ?..
ანა:არა არ იცნობთ, ერთი კვირაა რაც გვესტუმრა და დღეს დამპატიჟა... თანაც მითხრა შენი მეგობრებიც წამოიყვანეო.
:ვაა ეგ არ არის ცუდი იდეა,.. ჰა? რას იტყვი სანდრო?
სანდრო: უჩემოდ მოგიწევთ წასვლა,.. საღამოს საქმეები მაქვს!
:ეეე კარგი რა.. სად მიდიხარ ნუ გააჭირე,.. სანდრო!
სანდრო სწრაფი ნაბიჯებით გაეშურა გზას,.. ბიჭები კი მას წუწუნით აედევნენ.
ამასობაში მოსაღამოვდა, ბიჭები ემზადებიან საგანგებოთ რესტორანში წასასვლელად და სანდროსაც მიუკაკუნეს წასვლამდე.
:სალამი ბატონო სამსონ, სანდრო სახლშია?.
:ოხ თქვე უსაქმურებო,.. სახლშია, სახლში.. ბიჭებო შეიძება ყოველ საღამოს სმა?..
:არა ძია სამსონ, დღეს არ დავლევთ პირობას გაძლევთ, უბრალოდ გავერთობით ეს არის და ეს.
:ოი ვიცი მე თქვენი გართობა, შედით ოთახშია ის ბედოვლათი.
ბიჭები შევიდნენ სანდროს ოთახში,... ამას შეხედეთ წამოწოლილა ბიჭი, წამოდი შე უსაქმურო აკი საქმე მაქვსო?..
სანდრო: უსაქმურს მაჩვენებ ახლა შენ!.. თუ მოგდე ყვბაში.
:უყურე ახლა ამას, ღონიერი ხარ არა?
:კარგი რა სანდრო მართლა რას აკეთებ ახლა სახლშჳ წამოდი რა,.. კარგს შევჭამთ დავლევთ ვიცეკვებთ.
:გოგონებს ავყრით ჰა?
სანდრო წამიერად დაფიქრდა და ბოლოს მაინც უარი განუცხადა. კარგი რაა... რა ჯიუტი კაცი ხარ წამოდი რას გვაწვალებ?... სანდრომ ბათოს გახედა მომღიმარი სახით და უპასუხა,. კარგი ჯანდაბას თქვენი თავი,.. წამოვალ ოღონდ მაცადეთ ჩავიცვა... ეგრე რა ძმა ხარ, სანამ შენ გაემზადები, ჩვენ ლადოს წამოვათრევთ. ძმაკაცთა მთლიანი შემადგენლობა შეიკრიბა და გაეშურნენ რესტორნისკენ, რესტორანში მისულებს ანა დახვდა ერთერთ მაგიდასთან, მეგობრებთან ერთად.
ანა: აქეთ, აქეთ ბიჭებო.. გაიცანიტ ესენი ჩემი მეზობლები არიან,. ხუთი ვაჟკაცი ამათ შიშით ვერავინ მაწყენინებს ხომ ასეა ბიჭებო?
:გამარჯობა გოგონებო,.. ანა როდის იმღერებს შენი მამიდაშვილი?.. რა ჰქვია?
ანა: ნიტა, ახლა მალე იმღერებს მანამდე კი ცოტა დავლიოთ რას იტყვით ბიჭებო?.. აუ სანდრო შენ სულ წარბ შეკრული შეიძება იყო?.. გაიხადე ეგ ტყავის ქურთუკი და მოეწყე სკამზე კომფორტულად. ამაზე ლადომ უპასუხა ანას.
:რას ამბობ ანა?.. ამან რომ წარბი გახსნას ხო ჩამოიშალა ამის საშიში სახე?
სანდრომ ხუმრობით მოუღერა მუშტი ლადოს და გადაეხვია, ყველანი გულიანად იცინოდნენ. ამასობაში დრო გავიდა ბიჭები და გოგონები ბევრს იცინოდნენ, თან სვამდნენ,.. შემდეგ ლადომ ბოდიშის მოხდით უთხრა იქ მჯომებს რომ ჯდომით დაიღალა და ცოტას გაივლიდა რესტორნის ეზოს დასათვალიერებლად და ასეც მოიქცა სუფრაზე მყოფები კი კვლავ აგრძელებდნენ მხიარულებას, უცბად სინათლე ჩქვრა და მუსიკა ხმა მაღლა გაისმა, ღია რესტორანში,.. ნელ ნელა სინთლემ მოიმატა და ღია რესტრნის სცენაზე გამოჩნდა 25წლამდე გოგონა რომელიც ნაზი ხმით მღეროდა. ამის დანახვისას ყველანი გაჩუნდნენ ავიდან შიმდეგ კი ემოციებს ვერ იკავებდნენ,.. ნიტა სიმღერას აგრძელებდა სანდრო კი გაშეშებული მიაცქერდა და თვალს არ აშორებდა თითქოს მის წინ რაღაც სასწაული ხდებოდა, ბიჭებმა ერთმანეთ გადახედეს და სანდროსკენ მიიხედეს, მთლიან რესტორანში ნიტას ხმა ისმის,.. ამასობაში ლადო მოსეირნობს ნელი ნაბიჯებით და უცბად გახედა ნიტას და ადგილზე გაქვავდა. აკვირდება მისი წყლიანი თვალებით,.. ნისას მის ტუჩების მოძრაობას თვალების მიმიკას და ადგილიდან არ ინძრევა. ნიტამ დაასრულა სიმღერა და ანამ სუფრასთან მიიპატიჟა, გაიცანიტ ეს ჩემი მამიდაშვილია.. ხომ კარგად მღერის?.. მეგობრები ფეხზე წამოდგნენ და ტაშით შეეგებნენ,.. ხოლო სანდრო კი ყველაზე გვიან წამოდგა ფეხზე ნელა და ნიტას ხელი გაუწოდა, თან თვალს არ აშორებეენ ერთმანეთს თითქოს გაყინული იდგნენ და ვერ ინძრეოდნენ,.. შემდეგ ანა შუაში ჩაუდგა მათ და მიუთითა რომ დამსხდარიყვნენ და ასეც მოიქცნენ. ამასობაში მათ ლადოც მიუახლოვდა და გაშეშებული უმზერდა ნიტას,.. მანაც მისკენ მიიხედა ხელით თმა გადაიწია და ღიმილით მიესალმა, ამის დანახვისას ლადომ ისე ღრმად ამოისუნთქა რომ ყველანი მისკენ იყურებოდა.
ანა: დაჯექი ლადო, დრეს ყველანი ვსვაამთ!
ლადო:არა ანა გმადლობ,. უკვე ჩემი წასვლის დროა, მაპატიეთ მაგრამ,.. უნდა წავიდე.
ანა: კარგი რა,... რადროს წასვლაა? ახლა იწყება წვეულება.
ლადომ კვლავ ბოდიში მოიხადა მეგობრების წინაშე და სწრაფეი ნაბიჯებით, დატოვა იქაურობა. დაანებეთ თავი, ახლა მაგან თუ არ დაუკრა პიანინოზე ისე როგორ გაძლებს. თქვა დიმიტრიმ და გაგაც აყვა ხუმრობაში,.. ამ დროს კი ნიტამ ჰკითხა დიმიტრის.
ნიტა:ლადო პიანისტია?
:უუხ მაგისმა პიანისტობამ არ გადაგვრია?.. აღარ შეგვიძლია.
ნიტა: კი მაგრამ... ხელოვნება ხომ დიდებული რამ არის?.. ასე როგორ შეიძლება თქმა?!
:დავიღუპეთ,.. მე მგონი ლადოს თაყვანისმცემელი გამოუჩნდა. ამაზე ყველა იცინის,.. გარდა სანდროსი მან გაბრაზებული სახის გამომეტყვლებით ასწია ჭიქა და წარმოთქვა.
სანდრო: კარგით რა!.. რა დროს ლადოპს განხილვაა?.. ასეთი ლამაზი საღამოა და ასეთი მშვენიერი გოგონა გავიცანით, მოდით ნუ მოვაწყენთ მას. სუფრაზე სრულმა სიჩუმემ დაისადგურა,... სანდრო თვალს არ აშორებს ნიტას და ამვდროულად შამპანიურით სავსე ჭიქას ბოლომდე ცლის. შემდეგ დაშლის დრო მოვიდა, ყველანი ერთმანეტშ ემშვიდობება და ეხვევა,.. სანდრო ნიტას მიუახლოვდა.
სანდრო:შენ საით?
ნიტა: უკაცრავად?!..
სანდრო:მინდოდა მეკითა საიდ ცხოვრობ?
ნიტა: ამჟამად ჩემს მამიდაშვილთან ვარ სტუმრად, ისე კი ვმოგზაურობ სხვადა სხვა ქვეყნებში.
სანდრო:მმმ მომეწონა შენი ხმა, კარგად მღერი.
ნიტა:გმადლობ,.. იმედია შირად ივლით თქვენ და თევნი მეგობრები და მოიმენთ ჩემს ნამღერს.
სანდრო:უდაოდ... მაგრამ მოდი თქვენობით აღარ მომმართო!
ნიტა:რატომ?.. მე ხომ დღეს გაგიცანით პირველად.
სანდრო:კი მაგრამ ასე, ბებერი მგონია ჩემი თავი.
ნიტა:ჰაჰაჰა გამაცინეთ,.. ბოდიში გამაცინე. სანდრომ გაიღიმა და ნიტას მიუახლოვდა.
სანდრო: ასე არ ჯობია?... დღეს გაგიცანი მაგრამ ასე მგონია გიცნობდი აქამდე.
ნიტა:კარგი სანდო ახლა გვიანია,.. უნდა წავიდეთ მე და ანა თორემ, მისი მშობლები იღელვებენ.
სანდრო მომღიმარი სახით დაემშვიდობა მას და იქამდე იდგა გაუნძრევლად და თვალს არ აშორებდა ნიტას სანამ იქაურობას მკვეთრად არ მოცილდნენ.




სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent