შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

ის ჩემია (ვარდის ტატუ)თავი 4


9-06-2020, 21:31
ავტორი marriammo
ნანახია 1 651

მთელმა ოთხმა დღემ ჩვეულებრივად ჩაიარა სავაადმყოფოდან არ გამომწერეს არხარ შენ სანდოო. გოგოებმა რომ ჩემი ამბავ იგაიგეს პალატასთან დაერჭვნენ ეგრევე მაგრამ მორიგე არ უშვებდა გვიანიაო მაგრამ კატო რისი კატოა როარ აეხლაო იქაურობა სანამ არშემოუშვებდნენ. მერე იყო სხვადასხვა კერძები რომელიც არმრჭმეიდა და ექიმი სასტიკად კრძალავდა მაგრამ გოგოებმა აქაც იმარჟვეს და ხან აპარებდნენ რაღაცეებს ხან ექიმს ეჩხუბებოდნენ თქვენ გვასწავლით რა შეიძლებაო და რა არააო, ერთი სიტყვით ფანქეიქიდან დაწყებული რვაფეხათი დამთავრებული რაარ მტენეს ეს ოთხი დღე დუჩეს რაც შეეხება სულაც არიყო ისეთი უგულო როგორიც მეგონა მაგრამ ტიპიური ხისთავიანი სვანია. მაგრამ მაინც ყურადღებიანიიყო ხშირად მეკითხებოდა რამე ხოარ მჭირდენოდა ვითომ მშვიდად იყო მაგრამ ისეთი სიმშვიდით აი რომ გრძნობ რომ ავის მომასწავებელია კარგად ვხვდებოდი რომ ყველლაპრის ახსნა მომიწევდა მაგრამ კი შევძლებდი ამას. არმინდა ვინმეს ვებრალებოდე და ვინმე სიბრალურით აღსავსე თვალებით მიმზერდეს.
მეღირსა და დღეს სახლში მწერენ ვაჩემ გოგოებს უთხრა პირდაპირ სახლში მოდითო და ალბათ უკვე იქ იქნებიან. უი ხო მართლა ის დამავიწყდა გოგოებს ყველაფერი ვუამზე ჯერ შოკში იყვნენ მერე კატომ აი ბედი ძმაოო რა ბიჭი ააგდოო მარიამმა რასუწუნებ ერთი ჩემს დეიდაშვილსო დიდი ბჭობის და ქოთქოთის შემდეგ შეთანხმდნენ ერთ რაღაცაზე სუ რომ არაფერი არ დავიშლებით მაინცო. მერე ვაჩეც რო მოვიდა კატო მას ეძგერა კაი ძმაკაცები არგყავს სიძეო ჯერ გავბრაზდი რა სიძეთქო მაგრამ რო გავიაზრე რაკითხა ავხარხარდი ეგრე გაგიჭირდათქო ამაზე ვაჩეც ამყვა და პალატიდანაც რამის გაგვაბუნძულეს. აი უკვე სახში ვართ გოგოებიც წავიდნენ და მარტომი დავჩით დიდიხანია რაღაც მინდა ვკითხო მაგრამ ვერ ვუბედავ მაგრამ მეტის მოთმენაც აღარც შემიძლია.
_ვაჩე შეიძლება რაღაც გკითხო?
_ კი რათქმაუნდა ხო მშვიდობაა??
_ კი უბრალოდ არვიცი, ვაჩე მამა როგორაა?? დანაღვლიანებულმა ჩუმად ჩავილაპარაკე
_ კარგადაა ნუ დარდობ მცირედი სილურჯეაქვს მაგრამ მააინც რიგზეა. მიპასუხა ისე თითქოს იცოდა რომ უნდა მეკითხა.
_შეიძლება რომ ვნახო?
_მე რა ტირანს ვგავარ რათქმაუნდა შეიძლება ხვალ ისედაც მოვა აქ უბრალოდ არმინდოდა ეს ყველაფერი ჩემგან გაეგო ამიტომ აქ დავპატიჟე და იმედია ყველაპერს მოუყვები!
_ შენ რა მასთან იყავი? გაოცებისგან არვიცოდი სად წავსულიყავი.
_ კი სალაპარაკო გვქონდა, ყველაპერი უნდა გაგვერკვია ჩვენ ორს, რასაკვირველია ლევანის მეთოგების და მისი ლეკვების გარეშე ისედაც არმომწონს რაცქნეს! დაბღვერილმა ასწია თავი.
_ ანუ შენ? აღარ დამამთავრებინა
_ ხო ანუ მე არვიცოდი რას აპირებდნენ მამაშენის შემთხვევაში როცა მივედი ასათ დღეში დამახვედრეს მე უბრალოდ ვიცოდი რომ შენ და მამაშენი უნდა მოსულიყავით და გვესაუბრა!
_ გასაგებია. ამ სიტყვების შემდეგ მისდამი პატივისცემა უფრო გამიმყარდა მესიამოვნა რომ ის ტირანი სულაც არიყო.
_ გასაგები კიარა მედაშენ ორი თემა გვაქვს განსახილველი და რომლით დავიწყოთ ჩვენი ქორწინებით თუ შენი საქციელით?
_ ქორწინებით! წამოვიყვირე უცებ.
_ მაშ ასე ვიცირომ როგორც შენ ასევე მე არ გვინდა დაქორწინება რადგან ერთმანეთისადმი გრძნობები არ გაგვაჩნია, მაგრამ ვერც უარს ვიტყვით ამ ქორწინებაზე!
_ კი მაგრამ რატომ?
_ შენ რა გოგო სვანი არხარ არიცი ჩვენი ტრადიციები სვანი ყოველთვის სვანია რომელი საუკუნეც არუნდა იყოს მედაშენ არ შევუღლდებით ჩვენს შვილებს მაინც მოუწევთ ჩემზე უარსიტყვი ჩემს ძმას გაგაყოლებენ მაინც არ იქორწინებთ მოგკლავენ მაგრამ ბიძაშენის შთამომავლობაზე გადავა ხვდები ამდენს? საერთოდ სვანეთზე იცი რამე?
- არა!
- რა? მეღადავები?
- არა პატარაობაში ვიყავი სვანეთში არცმახსოვს კარგად ჩემი მშობლებიც არ ლაპარაკობდნენ უბრალოდ დედა მეუბნეოდა ხოლმე ტიპიური სვანის ხასიეთებიგაქვსო! სევდიანად ამოვილაპარაკე დედის ხსენება ჩემთვის ყოველთვის რთულია.

- ოო ეს დიდი პრობლემა და სირცხვილია რომელიც უნდა გამოსწორდეს გინ და ზოგადი ინპორმაცია მოგაწოდო სვანეთზე?

- კი სიამოვნებით მივისმენ!

- მოდი მის მდებარეობას და გეოგრაფიულ ადგილებს შევეშვები კაი? მოკლედ სვანები არიან ხალხი რომლებიც ყველა კუთხის ხალხისგან მკვეთრად განსხვავდებიან, სვანეთი ჩემთვის სულ სხვა განზომილებაა დღემდე ისინი თავაანთი ენით ლაპარაკობენ რომელიც ძალიან ლამაზია, სვანების დამახასიათებელი თვისება მკაცრი ხასიათია ჯიუტები და ამაყებივართ, ასევე ტრადიციების მკაცრი მიმდევრებივართ ქუდის ტრადიცია, ფიცის, დღესასწაულების და ლიდევ მრავალი აი ჩვენ რაც შეგვეხება ფიცი გვაქვს დადებული რაც აუცილებლად უნდა აღსრულდეს თორენ როგორც ადათი ამბობს ხატი დასჯის ორივე გვარს და საერთოდ ვეღარ გაიხარებს ეს გვარები ასევე იმათაც დასჯის ვინც ვენს გვარებთან ერთად დაიფიცა მაშინ ხატზე და ასეთი გვარი კიდევ 3 ია თუარვცდები ბაბუამ მომიყვა ადრე ცოტას მაინც მიხვდი?

- კი მაგრამ ქუდის ტრადიცია რაარის? ან რა დღესასწაულებზე მელაპარეაკები?

- ქუდის ტრადიცია რაასის და ქუდს პირველ რიგში ქალები აკეთებენ ტრადიციული სვანური ქუდის დამახასიათებელი ნიშანია რომ ქუდს თავზე ჯვარი აქვს დასმული მამაკაცები ქუდს მხოლოდ სამ შემთხვევაში იხდიან

- 1 თუ ეკლესიაში შევდივართ

- 2 თუ დაკრძალვის დროს ქუდს მოიხდის მამაკაცი ნიშნავს რომ სისხლს აიღებს გარდაცვლილისთვის.

- 3 აი მაგალითად თუ რაიმე ისეთი ჩაიდინერაც ყოვლად მიუღებელია ქუდს აგყრიან და მისი ტარების უფლება არგაქვს.

- რაც შეეხება ტრადიციებს მაგალითად არის, ლამპრობა ანუ ოჯახის გარდაცვლილი წევრისთვის ანთებენ ლამპარს და ამითმათ ზწამთ რომ მიცვალებულს გზას უნათებენ, კიდევ შობას გაშლილ სუფრაზე რაღაც ტრადიციული საკვებია არ მახსოვს რაქვია იმათ ამზადებენ და სუფრას აწყობენ შემდეგ ოჯახის მამაკაცები რამოდენიმეწრეს მარჯვნივ რამოდენიმეს მარცხმივ ატრიალებენ და მიცვალებულებს სტხოვენ რომ მშვიდად იყვნენ მათ ოჯახებს გადმოხედონ და ასშ, და რავიცი მსგავსი კიდევ ძალიან ბევრია! სულგანაბული ვუსმენდი ამ მონათხრობს და უფროდაუფრო მინდოდა სვანეთში წასვლა!

- შენ საიდან იცი ეს ყველაფერი?

- ბაბუა მიყვებოდახოლმე ზოგს მეცვარ შესწრებულო ორიწელი ვცხოვრობდი სვანეთში!

- ძალიან მაგარია მეცმინდა იქყოფნა.

- ახლა მოდი ჩვენ თემას დავუბრუნდეთ ვინაიდან და რადგანაც ქორწილი გარდაუალია მოდი ასე მოვიქცეთ 1 წელი ვიყოთერთად ერთმანეთს დავაკვირდეთ თუ გამოგვივა რამე გამოგვივა თუ არადა გავშორდეთ რამეს მოვიფიქრებთ ამ დროის განმავლობაში შენი ნებართვისდა სურვილის საწინააღმდეგოდ არაფერს ვიზავ ნუ თუ არაფერი მეგობრებად მაინც ჩამოვყალიბდეთ და ერთმანეთი არ დავხოცოთ მაგრამ ერთი რამეც მნიშვნელოვანია ხალხს უნდა ეგონოს რომ ერთმანეთზე ვგიჟდებთ!

- მადლობა! არვიცოდი რა მეთქვა მისგან ამას ნამდვილად არ ველოდი

- რისთვის მიხდი მადლობას?

- აი ამ სიტყვებისთვის რაც ახლა მითხარი.

- კაი რა მე არც მოძალადევარ არც მკვლელი და არც ფსიქოპატი რამე რომ გაიძულო მეც და შენც ერთ დღეშივართ ამიტომ ორივესთვის ესარის გამოსავალი, და მოიფიქრე ქორწილი სად გინდა!

- მოვიფიქრე უკვე.

- და სად?

- სვანეთში, ლამარიაში დავიწეროთჯვარი და რაც სვანეთში დაიწყო იქვე დასრულდეს.




სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent