შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

მოსამართლე და


5-03-2021, 19:03
ავტორი გორგოძე
ნანახია 745

რაოდენ გასაკვირიც არუნდა იყოს სამყარო ჩვეული მოულოდნელობებით, მრავალფეროვნებითა და ზოგჯერ ამაზრზენობით, ის მაინც მშვენიერი უსაზღვრო და კეთილია. მას სიყვარული ატრიალებს ნათქვამია რომარა ის დაინგრეოდაა უთუოდოდ. თუ ოდესმე კითხვას დაგისვამენ, გჯერა სიყვარულის? აზრზე მაინც თუ ხარ რასუპასუხებ? სავარაუდოა დაეთანხმო მოსაზრებას რათქმაუნდა და ახტაცებით უეცრად წამოიძახო ის არსებობდა, არსებობს და იარსებებს... დროგადის და სიყვარული უბერებელია მაგრამ კითხვები თავსატეხებივითაა გღრნის და არუნდა გაგაგებინოს რა არის ეს გრძნობა რომელიც გკლავს გკლავს და ამავდროულად გაცოცხლებს, ნამდვილი და ჭეშმარიტი სიყვარული მხოლოდ აკრძალვებზე და შეუძლებლობებზეა აგებული.
თემო ადექი გაიღვიძე რა დროა! ნუთუ ამ დრომდე მუშაობდი? ხომიცირომ მავნებელია, მუშაობდი თუ გაბრაზებულიხარ და ოთახში არ შემოხვედი? გამებუტე ! ასე ორი წლის ბავშვები არ ნაწყენდებიან მათთან აღარაა მოდაში და შენ ეს ზე ადამიანი რამ ჩამოგარჩინა?გაბრაზებული მაცდური ხმით შეაპარა კირამ მეუღლეს.რომელიც ანჩხლი ბრაკონიერივით დადგომია თავს გაკვირვებულ დათვის ბელს. კაი რა კირა აღარ მოგბეზრდა?ამოხედა ქვემოდან სიბრალურის თვალებით ბელმა, ნუ თუ ვერასოდეს მოიშლია ამ წინადადების პარაზიტებს დამამცირებელ კაი რას ხომიცი, რომარ მომწონს ეს სიყვებიი? რაგინდა მითხარი და დამტოვე გთხოვ! უბრალოდ მაინტერესებდა ტვინი ხომარ გაგისკდა ბევრი შრომისგან! ნუ ღელავ ადგილზე მაქვს უთხრა თემომ და პირველი თვითონ გამოვარდა, ჩვეულად არ მოიქცა მეუღლეს ცივად მოექცა ალბად ეს დაიმსახურა. მიდიოდა კოლიდორში და თან შუბლს ისრესდა შეთავსებით კისერზე არიფულად მასაჟს იკეთებდა ალბად მიხვდით რატომაც? როდესაც გაიარა კორიდორი ტრადიციულად ხელი მოავლო თეთრ კარებს დინჯად შეაღო შეიხედა და მის სახეზე სიმშვიდე და სიყვარული გაბატონდა, ფერად უბრალო საწოლზე თვით მისი ჭეშმარიტება იჭყიტებოდა მისი სევდა ნარევი ტირილისთვის გამზადებული თვალები, კულულებიდან სიმწრის მზერით ანათებდა. პამიდორის ლოყები და ინდიელის ცხვრი ამაოდ როდის გამოიყურებოდა, ნაჩვევ ჩქმეტას და თბილ ამბორს ელოდა. გაიღვიძე მამი კაი ტირილი არ დამანახო აბა სწრაფად დამანახე შენი გაბადრული სახე ჩემო სიყვარულო თქვა და საწოლისკენ გასწია, ბავშვი ხელში აიყვანა ლოყებმაც და ცხვირმაც მიიღეს რასაც ელოდნენ და სამზარეულოსკენ გასწიეს, იქ მოფუსფუსე საშუალო სიმაღლის ნორჩი, შავთვალება, სიგამხდრისაგან ხალათში დამალული კირა ელოდებოდათ, რომელმაც საკვირველია როგორ მოასწრო მცირე დროში კაბინეტიდან გამოსვლა და საუზმის მომზადება. ალბად ქალური ძლიერი აზროვნების გეგმის შედეგია.დანელიანების ოჯახს ყველაფერი ტრადიციად ქცეულული ნორმა აქვთ, მაგ: საუზმე შედგება იოგურტის, რძის ნაწარმისა და უხეირო შემწვარი კარტოფილით ალბად გიკვირთ ეს რასაუზმეაო მაგრამ არის და რავქნათ. თემომ საუზმობამდე დიასახლის მოუბოდიშა დილის უხეშბისთვის გუშინდელი საყვედურებისთვის რაც ერთმანეთს უთხრეს იმის საბაბზე რომ შეუცვლიდნენ თუ არა ნიას ოთახს და სხვაზე არაფერზე, და იმაზეც რომ კაი რა სიტყვებით მიმართა. არაფერია ძვირფასო ის დროს გაჰყვაწარსულად იქცა იმ წამებში დარჩა და არ მინდა ამ წამებსაც მოედოს ამიტომ დაივიწყე უპასუხა კირამ. ჩემო დედოფალო დაადევნა კარტოფილის გადმოსაღებად შებრუნებულ ქალს სიტყვები, ნია სკამზე დასვა გვერდით ჩამოჯდა და ლოდინსაც მიჰყო ხელი ვიდრე მაგიდას წევრი აკლდა. ცოტა დაუჩქარე ოქროს ხელებო დღეს რთული დღე მაქვს, დღეს რაიმე განსაკუთრებული ხდება? კი კირა სამსაათში მამის მკვლელი გოგონები გასამართლდებიან ხომიცი როგორი აკტუალურია, სტიქიურად გავრცელდა მთელ ქვეყანაში და ძალიან დამღალა ამ საქმის გამოძებამ დღეს ღვთის წყალობით დავისმენებ აღტაცებით თქვა მოსამართლე მამიკომ და ბავშვს თავზე ხელი გადაუსვა რომელიც ჭიქის დამტვრევას იქადნებოდა. ხო რთული დღე გელის სიხარულო მეც დღეს ვამთავრებ პაციენტთან სამთვიან შრომას მგონი ახლა მაინც აზროვნებს ნორმალურად თქვა და ცარიელ ადგილს მიუჯდა ფსიქოლოგი კირა. წარმატებები ახლა მივართვად ამ აბეზარს საჭმელი თორემ მგონი კაის არ გვიპირებს ეს ორი წლის ბაჭია... თემო საჭმელს მიირთმევდა და ჩვეულ ნორმას ჰოროსკოპს კითხულობდა რომლის გარეშეც დღე არ წარმოედგინა ჩვევა ჰქონდა უბრალოდ ეს სფერო იზიდავდა. კითხულობს ხმამაღლა და გულდასმით დღეს კირჩიხებმა თავი შეიკავეთ ზედმეტი ავანტიურისტობისგან, მოგეცემათ თავის წარმოჩენის შესაძლებლობა და ერიდეთ ქიმიურ ნივთიერებებს შესაძლებელია მცირე ტრამვები. ვაი დავიღუპე კაცი თქვა და ოხვრა გოდების ხმა აღმოხვდა, შენრომ მეტი საქმე არ გაქვს მაგათი გჯერა გახალისდა კირა ერთი ჩემიც წაიკითხე რაო იქნებ ეწეროს არ გაინძრეთ შესაძლებელია ძვლებმა გიმტყუნოსო, ნუ მიგდებ მიუგო ბრტყელი სიტყვებით მოსამართლემ, აჰამ ვიპოვე მგონი თევზები ხარ ხომ, დღეს სტრატეგიულად მიუდეგებით დიდიხნის დაწყებულ საქმეს და დადებით შედეგსაც გამოიღებს, ეცადეთ თავი აარიდოთ მოშურვეების კრიტიკას და არ გააჯავროთ ისინი რადგან შესაძლებელია ხასიათი გაგიფუჭოთ, დამამშვიდეს, ერთს ამბობენ მეორეს ამტკიცებენ, წამოისაყვედურა ფსიქოლოგმა, ეგ როგორ? კაი დაივიწყე მიუგო სუსტისქესის წარმომადგენელმა მეუღლეს და საუზმე გააგრძელეს, კირამ ნია დაანაყრა თვითონაც აღარ გავდა უძღებს და მაგიდა დატოვა თან ბავშვი გაიყვანა და მოსამზადებლად წავიდნენ, თემომაც დაამთავრა არხეინად მოავლო ნასუფრალს თვალი და გასძახა დავამთავრეო, კარგი საყვარელო მოემზადე ძიძაც მოვა და მიხედავს ყველაფერს კარგიი? კარგი! და ყველამ ზმანების ნორმაზე გადავიდა. უფ ეთო მოვიდა ნუ რეკავ ზარს გავიგე კარი გააღო ფსიქოლოგმა მოსიყვარულე ქერა პუტკუნა ძიძამ მხდალი სალამი მისცა და ოთახში შევიდა მის ხმაზე გამოსული ბავშვი სათამაშოს წეწავდა და ძიძას შესციციმებდა. ძვირფასო წავედი გამოსცრა კბილებიდან თემომ და ახალ მოსულს მიესალმა, კარგი ბედნიერი დღე დაემშვიდობა მეუღლეს ბავშვს რომელიც ჩვეული ნორმმით გაეტირება მამას და კაათ ეძახის, ისიც ჩაბურჯღნის და ყოველდღიურობას მიეცემა. მერე ნახევარ საათში კირაც მიდის და დარჩენილი ორი შეუზღუდავ ნეტარებას შნოდ გადააქცევენ და დღეს აგრძელებენ.
სრურფასოვნების გრძნობის შეგრძნებით ბევრი ადამიანი როდია დაჯილდოვებული მხოლოდ გამონაკლისები განიცდიან ამ შეგრძნებას, პარადოქსულად გიყვარდეს შენი პროფესია დასაფასებელია, როდესაც შენი დღის და ცხოვრების ნახევარზე მეტი დრო ამ სფეროს ეთმობა მგონი გასაკვირიც არარის, რომ შეგიყვარდეს დაგავიწყოს ოჯახი და სიამაყის, მრავალფეროვნების განცდა შეგმატოს, თემო გამორჩეული და მაღალ კვალიფიცირებული მოსამართლეა, აი ისიც მობრძანდით ბატონო თემო, ბატონი და ამ შენობის მთავარი პირი თავდაჯერებულად და გაწონასწორებულად მიაბიჯებს კაბინეტისაკენ, მის მკაცრ და შეუპოვარ მზერას რომ შეხედოთ ან დაგეუფლოთ შიშის გრძნობა მისმა მზერამ არ გაგაპოთ ჰოი საოცრებავ და გიჩნდება სურვილი მორიდებით და ფრთხილად გახედოთ რადგან შეამჩნიოთ მისი პროფესიონალი შეუზღუდავი და ლმობიერებისათვის დასჯილი თვალები როგორ დაგსჯის მხოლოდ იმიტომრომ უბრალოდ მას შეხედეთ. ძალიან რთულია წარმოიდგინო ოჯახში მოყვარული ადამიანის ასეთი სასტიკი გარდასახვა იხილო, მაგრამ ეს მისი ბუნებაა მოირგო ის იმიჯი რაც ჩემი აზრით საჭიროა რადგან მოსამართლის სტატუსი არის ის რომელშც სიტყვა ლმობიერება გამორიცხულია. მოსიყვარულე და პატივსაცემი მისალმებით გაჯერებულია ის კაბინეტში თავდაჯერებული შევიდა აუღელვებლად გამოსწია სავარძელი და ბრალდებულების შევსებული ისტორიებით გადაჭედილ მაგიდას მიუჯდა, საქაღალდის გროვებიდან ლურჯი ფერის ამოიღო დიდი ინტერესით დააშტერდა, რომ მიხვდა დროს კარგავდა გადაშალა 2019 წლის 25 თებერვლის განზრახ მკვლელობა. ბრალდებულები არიან: ელენე, მარია ანასტასია მაისურაძეები... მოკლედ ვითარებას გაეცნო, დროს დახედა, მოწესრიგდა და გავიდა მიიწევს გასასამართლებელ ოთახისაკენ და წარბსაც არიხრის შეაღო კარი და შევიდა დამსწრე საზოგადოება მიესალმა და კუთვნილ ადგილს მიაშურა. გარეთ ეგრედწოდებული მაცნე გამოვიდა და დაიძახა მოსარჩელე შალვა მაისურაძე! გუბრი ,პირხმელი, ცოფიანი ,გამწარებული, დაბალი, შალვა დაირაზმა და ველზე გასასვლელად მოემართა, მოპასუხე: ელენე მაისურაძე, ანასტასია მაისურაძე, მარია მაისურაძე, ვაიმე შესჯახა შავგვრემანმა ელენემ მკვირცხლად შენთვის ლაკონურობა არავის უსწავლებია ენაწყლიანო ბებერო დები მაისურაძეები და დაამთავრე...! მშვიდად მიმართა სახაზინო ადვოკატმა გეგამ. და ისინიც დასასჯელად დაიძრენ. რთულია მიდიოდე და თავისუფლების ნაბიჯებს ითვლიდე ხედავდე კარებს რომლის იქით შენი აღსასრულია არიცი რა გელის ეს ხომ სიკვდდილის ტოლფასია, აზროვნებდე საღად შეუძლებელია როდესაც იცი ეს ხანმოკლე უკან დარჩენილი თავისუფალი ნაბიჯები, ბრალდებული და დატუსაღებული გამოივლის იგივე მანძილს. მიდიან დამთრგუნველი საბრალო გაფარჩაკებული გამოხედვით ანასტასია და მარია. ელენეე... ეს უკვე რთული შემთხვევაა ეს უკვე საბუთიანი გიჟია ისეთი ლაღია თითქოსდა საჩუქრის ასაღებად გაიძახა ბაღის მასწავლებელმა. როდესაც შევიდნენ და ყველამ თავისი ადგილი დაიკავა პროცედურები გაიმართა და ფინალს მიუახლოვდა. განაჩენი! გაისმა ყავისფერი გახარებული ჩაქუჩის ხმა რომელიც დღეში ბევრჯერ ასრულებს დანიშნულებას. წამოიმართნენ ფეხზე და ყველა მიაშტერდა მოსამართლეს და სმენად იქცნენ, საქმე რომელიც ეხებოდა ჯგუფურ თავდასხმას განზრახ მკვლელობას დამაძმებელ გარემოებაში, ბრალდებულ ანასტასია მაისურაძეს იმ ფაქტზე დაყრდნობით, რომ ის წლების მანძილზე იყო ძალადობის მსხვერპლი როგორც ფიზიკურად ასევე სულიერად, მასსა და მის დებზე კვლავ განხორციელებული ძალადობის შიშის მოსაშორებლად მან დაგეგმა განზრახ მკვლელობა ცივი იარაღით დანით და მაინ მიაყენა სასიკვდილო შვიდი ჭრილობა მერაბ მაისურაძეს მამამის გულისადა კისრის მიდამოებში მიესაჯოს მას საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსის 19 თავის 109 მუხლის მიხედვით განზრახ მკვლელობა დამამძმებელ გარემოებაში თავისუფლების აღკვეთა 17 წლის ვადით, ბრალდებულ მარია მაისურაძეს ხელშემწყობ პირს რომელმაც არანაკლებ სამი უმძმესი ჭრილობა მიაყენა მერაბ მაისურაძეს მიესაჯოს საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსის 19 თავის 109 მუხლის მიხედვით განზრახ მკვლელობა დამამძმებელ გარემოებაში თავისუფლების აღკვეთა 11 წლის ვადით, მესამე ბრალდებულს ელენე მაისურაძე ფსიქუკური პრობლემებისთვის არ გასამართლდება და დაენიშნება 5 წლიანი მკურნალობა ფსიქიატრიულ დაწესებულებაში ასე დამთავრდა ყველაფერი მოძალადისაგან შეიქმნა უდანაშაულო ბრალდებულები... მათ მზერას უბრალოდ ვერშეძლებდით რადგან თქვენც ფსიქიატრიული დაგჭრდებოდათ როგორც ლაღ ელენეს რომელის ვერ აანალიზებს რა ხდება მის თავს მე პირადად მარიას და ანასტასიას ადგილას მისი შემშურდებოდა. დამნაშავეები გაიყვანენ ყველამ თავის პრობლემას და საქმეს მიხედა ეს ოთახიც დაცარიელდა ვითომ ცოტახნის წინ აქ არიყო კეთილი მორალისა და სულიერიშემწყნარებლობის მორიგი ომი. ის მშვიდად განაგრძობდა ლოდინს მორიგი ჭიდილის გამასპინძლებისათვის, რომ კვლავ დაეცეს ადამიანის სული და განუკითხაობა იგემოს. მოსამართლემ სამუშაო დაასრულა და სახლში წასვლის დრო დადგა, ერთერთი მისი ჩვეული დოგმების თვისებაა შინ მიმავალმა სამების ტაძარში გაიაროს და ილოცოს, როდესაც მივიდა სამებაში მანქანიდან გადმოსულს გოგონა შეეგება იყიდეთ ძია ღვთისმშბლის ხატი თქვენი და თქვენი ოჯახის სულის სიწმინდისათვის. ოხ პატარა წრიპა იცი ვინაა ღვთისმშობელი? არ ვიცი ვინაა უბრალოდ მწამს! თქვა გოგონამ ხისტად და გაიქცა თემომ თვალი გააყოლა მხოლოდ და ტაძრისკენ განაგრძ სვლა ის ნაჩვევი კადრები რომლებიც ზოგჯერ მოსაბეზრებელია უფრო გამძაფრებულიყო, ნეტავ რახდება? ირგვლივ უამრავი ძონძებით შემოსილი ადამიანი გაწვდილი ხელებით დახმარებას ითხოვდნენ რომლითაც ღმერთს ჩემი აზრით აკნინებდნენ და აი რატომ, მოსამართლე მივიდა თავშავიან ქალებთან და უთხრა ეგ ხელი ტაძარში შედი და ღმერთისკენ აღაპყრე და მადლობა უთხარი რომ სუნთქვა და სამყაროს ხედვა შეგიძლია ეგ ჭუჭყისათვის გაწვდილი ხელი დაიბანე შენი სულის განსაწმედად აღაპყარი ღვთისაკენ, ილოცეთ გაისარჯეთ და ღმერთი აუცილებლად დაგაჯილდოვებთ შრომის უნარით. ჰმმმ დასძინა დედაბერმა და თავი ანაზდად მოავლო არემარეს. მან კვლავ განაგრძო გზა და რას ხედავს მომტირალი დედები ეტლს მიჯაჭვულ შვილებს როგორ აბეჩავებენ ტაძრის შესასვლის წინ, ოი ღმერთო დაგვეხმარე შენ ჩვენ უვიც ერს უფალო... სინანულის კბენა განახორციელა ტუჩზე, და ავად მყოფს თუ კარგად მყოფს არმინდასავით ხურდა გადასცა. ეს განა იმიტომრომ ენანებოდა უბრალოდ ის გმობდა შრომის უნარიანებს რომლებიც უნამუსობას და ზარმაცობას ძონძებში მალავენ ჩვენ კი სიკვდილ მისჯილივით გაუბედურები შემოგვცქერიან. გაიარა მოწყალების კორიდორი და შეაღწია იქ სადაც თავის სულის სიწმინდე ეგულებოდა, ეს შეიძლება ბანალურია მაგრამ მას სწამდა და ფიქრობდა, რომ მთელი დღის განმავლობაში პროფესიისგან გარიყულ სიკეთეს და დამძიმებულ სულს მოიხსნიდა და ოჯახში გაწმენდილი დაბრუნდებოდა. უკან გამომავალი გაკადნიერებული მზერით მოწყალების კორიდორს მოწყალებით გამოივლიდა ყველას ოცთეთრას დაუძახებდა, ხურდასაც ოთარაანთ ქვრივივით გადაუგდებდა თავის ელმავალ ბრაბუს დაუბრუნდებოდა და სახლში ბრუნდებოდა სადაც მორიდებული ძიძა და მინატრებული ნია ელოდა, აჰა ის მომენტიც კარი გააღო და კარისწინ მამიკოს ატუზული ელოდა, როგორც ყოველთვის ჯერ მამას ელოდა და მერე დედა რომელიც უკან მოჰყვა მამას დღეს რატომღაც იჩქარეს შინ დაბრუნება ნიამ დაგროვებული მონატრება მშობლებს გაუყო, დატკბნენ ერთმანეთით და როგორციქნა მაგიდიდან ჩამოვარდნილმა კოვზმა მიახედათ მაგიდისაკენ თორემ შენი ეთო ვიღას ახსოვდა, ოფ ეთო ძვირფასო რატომ წუხდები მე მივხედავ გაეშურა დასახმარებლად კირა. რომელმაც მაგიდის გაშლაში მოეხმარა დამხმარეს. მოწესრიგდნენ და ივახშმეს დღეს რატომღაც განსხვავებული დღეა დანელიანების ოჯახში ძიძამაც მათთან ერთად ივახშმა კირას თხოვნის შემდეგ დღის ამბები გაუზიარეს ერთმანეთს, იხალისეს და ეთოც გააცილეს, მერე ოჯახმა ტრადიციულად ფილმს უყურა რომელიც თემომ აარჩია რადგან დღეს მისი არჩევის დრო იყო უსმენდნენ დიდი ინტერესით და ბოლოს, კირამ თქვა ეს ფილმი განსაკუთრებით მოქმედებს ბავშვის ფსიქიკაზე ძალადობას ასწავლის, ეს ხომ პეპი გრძელწინდაა ძვირფასო მხიარული ბჟღალი გოგოს ისტორია რომელმაც ნიას ბოლომდე გააძლებია ნახე მას არსძინავს, დოგმის მიხედვით მას ფილმის დაწყებიდანვე მალევე ეძინება აჰამ ნინუ დამთავრდა დე წამო დავიძინოთ მიუგო სიყვარულით დედამ ბავშვს და დასაძინებრად გაიყვანა, ბავშვის საწოლში ჩააწვინა თემოც შემოვიდა პიჟამოები ჩაიცვენ და დაიძინეს მაგრამ აღმოჩნდა, რომ კირას ენა გასწყალებია ლაპარაკობს და არიძნებს თემოც უსმენს და მდორედ პასუხობს მეუღლის მსგავსად საწოლზე ოდნავ ამოწეულ პოზას დაიკავებს და დიალოგს აგრძელებს, იცი ძალიან მომწონს ჩვენი ცხოვრება ოჯახი და რატომღაც არ მინდარომ ამ ლამაზი სიზმრიდან გამომეღვიძოს, ნეტავ მეტ დროს გითმობდეთ, თემო ძვირფასო! ნეტავ რაგინდა სიზმრებთან ჩვენი ცხოვრება რეალურია და ნუ ღელავ არასოდეს მოიშლება ერთობა, ხალისი, სიყვარული და ურთიერთგაგება ჩვენ ერთნი ვართ და საერთო ბევრი გვაქვს რომელიც არასოდეს მოიშლება სანამდე ჩვენ არ მოვშლით და ჩვენ არასოდეს ჩავიდენთ ამას. ოხ ვერ ვიტან პროფესიონალიზმს ჩვენს შორის გაიხუმრა თემომ და მეუღლეს გადაეხვის, და ტკბილად დაიძინეს. მაგრამ ის კი არიციან რომ ყველაფერს აქვს დასასრული რომელსაც ორი სახე აქვს გრძელი და ხანმოკლე იქნებ მათი ბოლოც ეს უკანასკნელია. თქვენთვის არ მითქვამს რომ ნია ნანატრი შვილია ცოლქმარი მას ხუთი წელი ელოდა , 35 წლის იყო თემო 30 ის კირა როდესაც შეუღლდნენ მათი თანაცხოვრება რვა წელს ითვლის. ხო ეს მოკლე ანონსი იყო, გარიჟრაჟდა თბილისში დილა ძალიან ლამაზის ჯერ კიდევვ მიძინებული ქალაქის ხედს აივნიდან არაფერი სჯობს, დილის ცივი ნიავი ხის ძებნაში გადაღლილი თვალებით გასცქერის ნორჩ თბილის მოსამართლე ოჯახის გაღვიძების მოლოდინში, 2020 წლის იანვარია სუსხი აჭერს თბილის ნესტიან გვერდებში, მოსამართლესაც წამწამები მიეყინა რომელსაც ინსტიქტურად აციმციმებს. სახლში შევიდა ახალ ამდგარ მეუღლეს მიესალმა რომელიც მისკენ მიემართებოდა სალამის მისაცემად. ხელში აყვანილი ნია ცოტა არიყოს ჭირვეულობდა და მამიკოსაკენ იწევდა, ჩემო პატარა მამიკოს ტლანქო მოდი ნუთუ დედიკოს აბრაზებდი ციცინათელავ მოდი მამიკოსთან თემოს სიციცხლევ, აიყვანა ბავშვიდა სამზარეულოსაკენ გასწიეს ოჯახმა, კირა ჩვეულად ხალათითაა სამზარეულოში საუზმეს ამზადებს, მამაშვილი სრულიად გამოფხიზლებული ელის საუზმეს... მოკლედ რომარ გავაჭიანუროდ ყველაფერს მოაგვარებან ჩვეულად როგორც ზემოთ ისე , მერე ეთოს მოსვლა ნიას გატირება და სხვა... თემო ძვირფასო დღეს თავს შეუძლოდ ვგრძნობ მანქანის მართვის განწყობაზე არ ვარ შეგიძლია სამსახურში წამიყვანო?კიმაგრამ საყვარელო თუ არ შეგიძლია სახლში დარჩი რა აუცილებელია დღეს მისვლა არა უბბრალოდ ერთი პაციენტი მყავს გასაუბრებაზე დაბარებული მივხედავ და მალევე დავბრუნდები, კარგი წავიდეთ , მიდიოდნენ მანქანის მინინაზე თავ მიდებული და თავის ტკივილისაგან გაბრუებული კირა აკვირდებოოდა თუ როგორ ილეოდა გზაა... ცუდად ხარრ? არა საყვარელო აუ აუცილებლად საავადმყოფოში უნდა წაგიყვანოოო არა თემოო უბრალოდ შეუძლოდ ვარ ეს დროებითია მალე გამივლის არ მნდა ექიმიი, კარგი კირა კარგი გზა გაილია პირველი დანიშნულების ადგილიც გადაკვეთა მანქანის საბურავებმა და ფსიქოლოგიც ოდნავ ბორძიკით თემოს დახმაებით გადმოვიდა იძულებით თავ დატანებით გასწორდა მხრები გამართა და უკან მოუხედავად გასწია ქმარმა სიტყვები გზაში დააწია ძვირფასოო დღეს მოსმენა არ მაქვს სამსახურიდან გამოგივლი დღეს ცოტა ადრე დავბრუნდეთ შინ კარგიი. მოპასუხემ თანხმობის ნიშნად უკან მოუხედავად თავი და ხელი დაუქნია. გაგრძელება იქნება



№1 სტუმარი სტუმარი უჟმური

თქვენ წარმოიდგინეთ და წავიკითხე. არადა პირველი ორი სტრიქონის შემდეგ აღარ უნდა გამეგრძელებინა.
ყველანაირი ირონიის გარეშე გეკითხებით და გამიხარდება თუ სიმართლეს მიპასუხებთ: თქვენ მოგწონთ ამ ჩანახატის თუ ისტორიის ან სიტყვათა წყობა, ან გრამატიკა, ან მართლწერა ან სასვენი ნიშნები ან რამე საერთოდ?
ერთი მარტივი ჭეშმარიტება არსებობს: მწერალმა - ამ შემთხვევაში ვგულისხმობ პიროვნებას, ვინც წერს, ზოგადად, თორემ "მწერალს" აბსოლიტურად სხვა განსაზღვრება აქვს, მწერალმა პატივი უნდა სცეს საკუთარ მკითხველს ან თუ მკითხველი არ ჰყავს, პოტენციურ მკითხველს მაინც! როდესაც რაღაცას წერს მწერალი, მინიმუმ წერის სტილში უნდა ერკვეოდეს, ანუ როგორ იწერება თხრობითი ნაწილი, როგორ იწერება დიალოგები, სად იწერება სასვენი ნიშნები და ამის გარდა კიდევ უამრავი ნიუანსი, და თუ ამ ყველაფერში ვერ ერკვევა, უნდა გაერკვეს, ელემენტარულად ქართული გრამატიკის წიგნს ჩაუჯდეს და გადახედოს.
ბოდიშს ვიხდი თუ ძალიან მკაცრად გამომივიდა, მაგრამ საერთოდ არ მესმის იმ ორი ადამიანის ვინც ლაიქები დაგიწერათ, კომენტარი კი არ დაგიტოვათ, ეს დათვური სამსახურია, რომელიც არ წაადგება კარგად თქვენს შემდგომ განვითარებას წერის კუთხით.
დასაფასებელია რომ რაღაცის შექმნას ცდილობთ, ეს არ არის მარტივი, მაგრამ როცა საქმეს აგდებულად უდგებით, ეს მკითხველი მიმართ უპატივცემულობის გამოხატულებაა. ასე არ შეიძლება. ახლა ალბათ გამოხტებიან ერთ ადგილში პეროგაყრილი საზოგადოება და იტყვიან თუ რატომ გიწერ ასეთ რამეებს, რატომ გჩაგრავ, რატომ გიკარგავ წერის სურვილს და ა.შ. ბლაბლაბლა.
დაიმახსოვრე: წერა მარტივი არ არის, პირველ რიგში უნდა წერო საკუთარი სიამოვნებისთვის, უნდა იცავდე წერის წესებს, თხრობითი ნაწილი და დიალოგები თანაბრად უნდა გადაანაწილო, სასვენი ნიშნები აუცილებელია, სხვანაირად ვერ გავიგებთ სად იწყება აზრი და სად მთავრდება, დიალოგები ცალკე უნდა გამოყო, სიუჟეტი მოფიქრებული უნდა გქონდეს და ა.შ. უამრავი წვრილმანია.
მოკლედ, კარგი იქნება თუ არ დაიგრუზები ჩემს კომენტარზე, ყურადღებით წაიკითხე და გაიაზრე რას გწერ და თუ გაითვალისწინებ ჩემს რჩევებს(და არა შენიშვნებს) განვითარებისკენ გადადგამ ნაბიჯს.
წარმატებებს გისურვებ.
პატივისცემით.

 



სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent