შესვლა
რეგისტრაცია
რეკლამა

სვანის სვანი (თავი 5)


21-04-2022, 01:48
ავტორი Chef fumfu
ნანახია 10 570

აი უკვე თითამის 1 წელი გავიდა ჩემი საქართველოში ჩამოსვლიდან, რამოხდა ამ ერთი წლის განმავლობაში? მნიშვნელოცანი არაფერი. მაშინ ბულვარში როცა ბავშვების სანახავად მივედიდა თორღვა შემჩა ხელში ლაპარაკიც ვერ მოვახერხეთ და რამის გაგება, მას დაურეკეს და წასვლა მოუწია მერე არცმინახავს მთელი ზაფხული თითქოს და წარსულს ჩაბარდა. ზაფხულში დაბადებისდღე ტყუპებთან ერთად გადავიხადე ვიწროწრეშე მხოლოდ ოჯახები ვიყავით, მერე უნივერსიტეტში ყველა საჭირო საბუთი შევიტანე და სწავლაც მალე დამეწყო ყველაზე ღადაობა იცით რაარის? მე რომელიც პოლიციას მუდამ გავურბივარ და არალეგალურ რაღაცეებს ვაკეთებ იურიდიულზე ჩავაბარე და საკმაოდ წარჩინებითაც ვხურავ უკვე პირველ კურსს. ჩემთან ერთად თორნიკე სწავლობს ჩემი ბიძაშვილი, ბიჭებს საკმაოდ დავუახლოვდი მაგრამ თორნიკე და ვაჩე ჩემთვის სულ სხვა სამყარო აღმოჩნდა მათთან ერთად როცავარ ასემგობია თევზივარ ზღვაში, რაღათქმაუნდა რბოლასაც არ ვეშვები ბიჭებმა რომ გაიგეს თავიდან ყველანაირად ეცადეს რო გადამეფიქრებინა მარა მერე ჩემი ვიდეოები რომ ვაჩვენე მაგ ცოდვაში ფეხს ვერ ჩავდგავთო და მას შემდეგ ხან ერთია ჩემი შტურმვალი და ხან მეორე, რბოლაზე ერთხელ ვნახე თორღვას მანქანა და მეგონარო გამომელაპარაკებოდა მაგრამ ნურას უკაცრავად ისე მოწყდა ადგილს არც მისი ასავალდასავალიჩანდა და არც კვალი, რბოლების წყალობით სვანეთში ჩუმათ ერთერთ თითქმის დაცარიელებულ სოფელში სახლი ვიყიდე პატარა მარა მყუდრო რავქნა სისხლი ყივის და მომწონს იქ ყოფნა ყოველ შესაძლო ვარიანტზე გავრბივარ. ხო კიდევ დავჭკვიანდიდა საჭმლის კეთებაც ვისწავლე რა უფრო შემომესწავლა რადგან დედადა მამა ძირითადად სვანეთში იყვნენ ოჯახურ სასტუმროს აშენებდა მამა და დედაც გვერდში ედგა ნეკიდე მიწევდა ხან 2დამშეული ბი2ის გამოკვება ხანაც 10ხან კი 12 და რავქნა შემომესწავლა საჭმლის კეთებაც.
დღეს მედა თორნიკეს ბოლო ფინალურიგვაქ და გეგმაშიგვაქ ეგრევე სვანეთში ასვლა, ასეც მოვიქეცით ფინალურებიდან გამოსვლა და სვანეთში წასვლა ერთი იყო იქ ჩასულს კი არც ისე სასიამოვნო სიტუაცია დაგვსვდა .
ბადაი მკაცრი გამომეტყველებით იჯდა მისაღებში ხოლო თამჩო აშკარად ნამტირალევი იყო, რაღაც მოხდა კი კი რაღაც მოხდა მამა თამჩოს ტირილს არ დაუშვებს რაცარუნდა მოხდეს!
_ ხალხო რაგჭირთ? თამჩო ? დედი? ჩემო ერთადერთო რაგჭირს? ამის თქმა და თამჩოს ასლუკუნება ერთი იყო.
_ მამა შენ მაინც მითხარი რახდება?!
_ დაჯექი!
_ რა დაჯექი რაგჭირთთქო აღარ იტყვით რატო ტირის დედა რამოხდა გამარჯვიეთ ეხლავე! ხმამაღლა დავიყვირე და პირველად 19 წლის განმავლობაში გავიგე მამაჩემის გატეხილი მაგრამ იმდენად მკაცრი მბრძანებლური ბარიტონი რომ ადგილზე გამაშეშა.
_ დაჩექი!და მორჩი ამ პანიკებსთქო მერამდენედ გითხრა!
_კი მაგრამ?
_არავითარი მაგრამ! მორჩი ამ ბავშურ გამოხტომებს! ვის ვის ანახებ თავს ბავშვად? მე ხომ ვიცი არა მე ხო ვიცი როგორი ძლიერიცხარ! მაშინ არგატყდი როცა ის დაკარგე მა არც ეხლა გატყდები ხო? ბოლოს სასოწარკვეთილმა ამოთქვა.
_ მა არა რა რამოხდა მას რატო მახსენებ?
_ იმიტო რო ვიცი ის გაძლიერებდა. ახლაც გაგაძლიერებს და მოგცემს ამ ამბის გადატანის საშუალებას!
_მა მაშინებ.
_ ახლა რაღაცას გიამბობ და მინდა რომ გაგებით მოეკიდო ამ ყველაფერს! შენი აზრით რატო ვიყავით ან რატო წამოვედით გერმანიიდან?
_ არვიცი რატო ვიყავით მარა სამსახურის გამო არ წამოვედით?
_ არა თი არა! ცოტახნია ი პაუზის შემდეგ განაგრძო.
მრავალი წლის წინ ორმა სვანმა პატარა ბიჭმა ბეშქენ დადეშქელიანმა და ჯაბეგ ჯაყელმა გადაწყვიტეს რომ ერთმანეთის ძმად ნაფიცები უნდა გამხდარიყვნენ და გახდნენ კიდეც, სვანეთში ძმად ნაფიცობა წმინდაა მერე რა თუ სისხლი არ აკავშირებთ ისინი მაინც ძმები არიან, ოჯახებით ახლოს იყვნენ ხან ერთოჯახში იყვნენ ხან მეორე და ასე დავაჯკაცდნენ, უერთმანეთოდ ნაბიჯს არ დგავდნენ როცა დაოჯახდნენ ჯაბეგს იმ წელსვე ეყოლა ბიჭი და ბეშქენმაც თოფი გაისროლა ბიჭი გვეყოლაო, განა ეყოლაო გვეყოლაო რადგან ის მისი შვილიც იყო ხოლო მეორეწელს თავადაც შეეძინა შვილი ოღონდ მას გოგონა ანალოგიურად თვლიდა ჯაბეგი პატარა პრინცესას მის შვილად ერთმანეთისგან არ განსხვავდებოდა ეს ორი ბავშვი გადიოდა დრო იზდებოდნენ ბავშვები იზდებოდა ოჯახიც ხოლო მოხდა ის რაც რასაც ვერავინ იფიქრებდა ჯაბეგის და ბეშქენის ქალვაჟს ერთმანეთი შეუყვარდათ აკრძალული იყო მაგრამ შეუყვარდათ. ამის შესახებ როდესაც ოჯახებმა გაიგეს მათ ოჯახების შემარცხვენლები უწოდეს ოჯახის უხუცესებმა სასჯელი ორივეს მოუვლინა და მამებს დაავალეს ოჯახის სირცხვილის ჩამორეცხვა და გამოსავალი მხოლოდ ერთი დაუტოვეს შვილები უნდა მოეკლათ საკუთარი ხელით იმავე ღამეს გამთენიისას არც ერთი უნდა ყოფილიყო ცოცხალი მათაც ოჯახის კაცებთან ერთად წაიყვანეს შვილები სამსჯავროზე და მზის პირველ სხივთან ერთად დასჭერა ორმა ჟაკანმა და ორი უსულო ჯერ კიდევ თბილი სხეული გაწვა მიწაზე ხოლო რამოდენიმე წუთში გაისმა მამაკაცის ღრიალი და ტყვიის გავარდნის ხმა მეორე მხრიდან კი უბრალოდ ცრემლი დავარდა მიწაზე და კიდევ ერთი ტყვია გავარდა იარაღიდან შემდეგ კი ოთხი უსულო სხეული ეფინა მიწაზე.

როცა ოჯახები სულის წამოსაყვანად მივიდნენ მკვლელობის ადგილას.
(როდესაც კაცი გარდაიცვლება სადღაც, მოშორებით თავის სახ­ლიდან, და მოასვენებენ, ფაქტობრივად გვამი მოაქვთ ოჯ­ახ­ში, სული კი იმ ადგილას რჩება, სადაც დაიღუპა. როდესაც იმ ადგილას მამალს გაუშვებენ, სადაც ადამიანი დაიღუპა, რიტუალის დამსწრე ოჯ­ახ­ის ყველა წევრი კარგ ხასიათზე უნდა იყოს. )
ორი სული არ აიყვანა მამალმა დიდხანს გალობდნენ თითქოს უჯავრდება სულიო და დიდი ხნის განმავლობაში მამალი არ იყვანდა სულს. ხოლო დაკრძალვის დროს ორივე ოჯახის მამაკაცებს ქუდი ეფარა ეს იცი რას ნიშნავს? რას და სისხლის აღებას აპირებდნენ გარდაცვლილების გამო, ორივე ოჯახი ერთმანეთს ადანაშაულებდა არადა ამდროს ყველა საკუთარ თავთან იყო დამნაშავე ორივე ოჯახიიყო დანმაშავე! მას შემდეგ ბევრი წლის მანძილზე არ სრულდებოდა მკვლელობები და ამას არც არავინ აჩერებდა ბოლოს კი მამაჩემმა ჩვენი გვარიდან და მათი გვარის წარმომადგენელმა ხატზე დაიფიცეს რომ ეს მკვლელობები დასრულდებოდა ისე როგორც დაიწყო ოჯახების დანათესავებით!

მამამ დაასრულა მოყოლა მე კი გაოცებული გაბრაზებული და კიდევ ბევრ ელოციებ აშლილი შოკირებული ვიყავი მოსმენილით. მაგრამ ერთ რამეს ვერ ვხვდები
_ კაი მაგრამ დედა რატოტირის შენ მასეთი სახე რატოგაქვს?? მაგას რაჯობია აღარავინ მოკვდება და კვლავ კარგი ურთიერთობა გექნებათ მაგრამ ვინიქნება ძმადნაფიცი ან ვისი?.
_ არა თი ძმადნაფიცობა აღარ იქნება აქ უკვე ქორწილიიყო მოხსენებული.
_ კიმაგრამ ვისი ვის დაქორწინებას აპირებდა ბაბუა?
_ იმის ვის გვარშის საპირისპირო სქესი ეყოლებოდა თუ მათ ეყოლებოდათ გოგო ჩვენ წამოვიყვანდით თუ არა და ისინი.

_ მერე?
_ რა მერე ამ დროის მანძილზე მათ გვარს სულ ბიჭები ყავდათ ჩვენსასაც სანამ. ცოტა შეყოვნდა.
_სანამ? ნეტა რას ვეკითხები რასაც ისედაც ვხვდები მაგრამ ეს შეუძლებელია ასე არ იქნება ასე ვერ გამწირავენ!
_ სანამ შენ არ დაიბადე თი!

მეხის გავარდნას გავდა ეს რამოდენიმე სიტყვა.

_ არა შეუძლებია და ახლა რას მოითხოვთ ჩემგან?
_ მათი რძალი უნდა გახდე! დღეს იყვნენ მოსულები და პირობა შეგვახსენეს, მა ვერ გავტეხთ ფიცს სხვა გზა არაა.
_ რას მეუბნევი აზრობ? არ მეკითხებით მე რამინდა? მიჩალიჩებთ ხო?
_ როგორიქცევი?
_რა როგორ ვიქცევი ხალხო აქ გასათხოვებლად წამომიყვანეთ და ასე უბრალოდ ჰოპ რამაგარია თეთრი კაბა ჩავიცვადა გავთხოვდე ხო?დავისზე მათხოვებთ ეგ მაინც იცით? თუ რამნიშვნელობააქ მთავარია ფიცი არ დაირღვეს! არა არა შანსი არაა!
_ გადაწყვეტილია და ეცადე შეეგუო! მკაცრი იყო ბადაი დადეშქელიანი გგონიათ არ სტკიოდა?არ განიცდიდა?გოგო რომ ეყოლა მაშინვე ფიქრობდა ამაზე გერმანიაშიც განარიდა მაგრამ როგორცკი თინათე 18გახდა კვლავ შეახსენეს გარდაუალი ფაქტი და წამოიყვანა მანაც საქართველოში ახჩობდა ის ფაქტი რომ ვერაფერს ცვლიდა მაგრამ მთის კანონი ყოველთვის დაუნდოველია და ხშირად უსამართლო.

P.s გამარჯობა მკითხველო, როგორხართ?
დაგიბრუნდით ახალი თავით იმედიმაქვს მოგეწონებათ.
მოუთმენლად დაველოდები თქვენს შეფასებას და აზრს ისტორიაზე.
სიყვარულით chef fumfu



№1 სტუმარი მარ

ძალიან საინტერესოა, მალე გააგრძელე ყოველდღე ველი ახალ თავებს.

 


№2  offline წევრი S.j

ნუ ვგიჟდები და ვაფანატებ ესეთ მოთხრობებზე სვნები რომ არიან მთავარი გმირები და ბევრი მაქ წაკითხული მემგონი ჩემიი ფავოტი ხდება ეს მოთხრობა მალმალე დადე რა

 


№3 სტუმარი kati

და სასიძო თორღვაა

 


№4  offline წევრი Chef fumfu

მარ
ძალიან საინტერესოა, მალე გააგრძელე ყოველდღე ველი ახალ თავებს.

მიხარია რომ კითხულობთ ვეცდები მალე ავტვირთო❤️ რადგან პარალელურად ვწერ და ვტვირთავ ცოტა ძნელია ყოველდღე ატვირთვა ბოდიში ლოდინისთვის❤️

S.j
ნუ ვგიჟდები და ვაფანატებ ესეთ მოთხრობებზე სვნები რომ არიან მთავარი გმირები და ბევრი მაქ წაკითხული მემგონი ჩემიი ფავოტი ხდება ეს მოთხრობა მალმალე დადე რა

მიხარია ასეთი კომენტარის წაკითხვა მადლობა❤️

 


№5  offline წევრი gogincha

საინტერესო სიუჟეტია თუ კარგად განავითარებთ, უფრო ღრმად თუ გაშლით პერსონაჟების ემოციებს და მკითხველთან მიიტანთ კარგი იქნება, ასევე არვიცი შეიძლება სხვებს მოსწონთ მაგრამ ეს ჟარგონების გამიყენება მგონი დიდად არ უხდება ტექსტს, როდესაც მითუმეტეს მთის თემატიკას ეხება ტერმინები "მიჩალიჩებთ", "ღადაობა" და ა.შ. წარმატებები

 


№6 სტუმარი სტუმარი მირანდა

როგორ მომწონს ეს რომანი სიძე თორღვუა ხო ხოდა ძალიან კარგი ველი ახალ თავს

 


№7  offline წევრი Chef fumfu

gogincha
საინტერესო სიუჟეტია თუ კარგად განავითარებთ, უფრო ღრმად თუ გაშლით პერსონაჟების ემოციებს და მკითხველთან მიიტანთ კარგი იქნება, ასევე არვიცი შეიძლება სხვებს მოსწონთ მაგრამ ეს ჟარგონების გამიყენება მგონი დიდად არ უხდება ტექსტს, როდესაც მითუმეტეს მთის თემატიკას ეხება ტერმინები "მიჩალიჩებთ", "ღადაობა" და ა.შ. წარმატებები


მადლობა ვეცდები ყველანაირად გავითვალისწინო თქვენი რჩევები❤️

სტუმარი მირანდა
როგორ მომწონს ეს რომანი სიძე თორღვუა ხო ხოდა ძალიან კარგი ველი ახალ თავს

ვნახოთ ვნახოთ????

 


№8 სტუმარი ,,,

rodi dadeb axal tavs?

 


№9  offline წევრი natikoo

ახალ თავს როდია დადებ? ცოტა რო მოუმატო არიქნება ურიგო არ მყოფნის????‍♀️????‍♀️

 


№10  offline წევრი Chef fumfu

,,,
rodi dadeb axal tavs?

დილით დაგხვდებათ საიტზე❤️

natikoo
ახალ თავს როდია დადებ? ცოტა რო მოუმატო არიქნება ურიგო არ მყოფნის????‍♀️????‍♀️

დილით აიტვირთება საიტზე❤️ რადგან პროცესშია წერის ეს ისტორია ცოტა ძნელია დიდი თავების წერა მაგრამ ნელნელა ვეცდები გავზარდო თავები მადლობა რომ კითხულობთ❤️

 



სახელი: *
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent